مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۳ اثر تاریخی قلعه ئیری آلوارس، خانه خانلار وکیلی گرمی و تپه ها تاریخی کره کوره پارس‌آباد ثبت ملی شد.
کد خبر: ۷۲۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲ 17 March 2019

به گزارش تابناک اردبیل، نادر فلاحی در دیدار با کارکنان میراث فرهنگی اردبیل اظهار داشت: با پیگیری‌ها و بررسی‌های انجام یافته 3 اثر تاریخی قلعه ئیری آلوارس، خانه خانلار وکیلی گرمی و تپه ها تاریخی کره کوره پارس‌آباد ثبت ملی شده است.

وی بیان کرد: اهمیت به تاریخ و باستان هر کشور لازمه اساسی است و در این زمینه با احیای فرهنگ و تمدن تاریخی اردبیل کمک شایانی برای رسیدن به این هدف مهم خواهیم کرد و این آثار اهمیت خاصی در دوره های مختلف تاریخی داشته است که باید به این آثار تاریخی اهمیت ویژه‌ای داده شود.

فلاحی بیان کرد: درصدد هستیم با اهمیت به آثار تاریخی استان با توجه به ظرفیت‌هایی که در این زمینه داریم در این زمینه جزو استان‌های پیشگام کشور باشیم و آثاری که واثعا باید ثبت ملی شوند را ثبت ملی کرده و به همگان شناسانده و معرفی کنیم که این مسئله نیازمند اهتمام همه‌جانبه مسئولان و دستگاه‌های مربوطه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان این که میراث فرهنگی اردبیل دستگاه برتر در حوزه حقوق شهروندی شناخته شده است  گفت:  اهمیت صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی به قدری زیاد می‌ باشد که لازم است دستگاه ها در این حوزه فعالیت جدی داشته باشند.

فلاحی تصریح کرد:  دستگاه‌های برتر بعد از ارزیابی فعالیت‌ها و گزارشات انتخاب شدند و اداره کل میراث فرهنگی استان اهتمام ویژه ای برای توجه به این حوزه در سال آینده دارد که این اقدامات با کمک موسسات مردم نهاد و نهادهای فرهنگی انجام خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار