می خواهم جدی حرف بزنم!
از آنجا که در تهران تحصیل کرده ام و از طرفی می خواهم در این برنامه «جدی» حرف بزنم، خواستم تا به این زبان با مردم سخن بگویم!؟
کد خبر: ۷۳۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 06 April 2019

به گزارش تابناک اردبیل، طی روزهای اخیر برنامه زنده «یازنغمه سی» شبکه سبلان اردبیل از مدیرعامل، برادر مدیرعامل و آقازاده مدیرعامل یک کارگاه بازیافت کاغذ در مشکین شهر به بهانه سال "رونق تولید" دعوت کرد تا مدعوین در باره موفقیت ها و برنامه های پیش رو با مردم و مخاطبان سخن بگویند.

فارغ از گفتگوی آقای مدیرعامل و برادر وی به زبان من درآوردی و ناکجاآبادی(جملاتی با 99 درصد واژگان فارسی مختوم به یك فعل ترکی توام با مکث‌ و دنبال کلمه گشتن‌ها و مغلوب در بیان منظور و کلام ابتر)، آنچه موجب تاسف بود، رفتار عجیب آقازاده بود به طوری که مجری پس از طرح سئوال خود به زبان برنامه به طرز شگفت انگیزی با پاسخ آقازاده ظاهر الصلاح به زبان "فارسی" و در یک برنامه محلی و مختص مخاطبان استان(زبان ترکی)مواجه شد.

مجری برنامه در اقدامی قابل تقدیر و البته در راستای حمایت و دفاع از حقوق مخاطبان و اعتبار برنامه «یاز نغمه سی»، دلیل این رفتار را از او پرسید که آقازاده فرمود: از آنجا که در تهران تحصیل کرده ام و از طرفی می خواهم در این برنامه «جدی» حرف بزنم، خواستم تا به زبان "فارسی" با مردم سخن بگویم!؟

مجری برنامه که به شدت از این رفتار غیرقابل پیش بینی و خارق العاده! آقازده جوان ناراحت بود خطاب به او گفت: اتفاقاً زبان ترکی، زبانی برای حرف های «جدی» است و توصیه می کنم انشاءالله در برنامه های بعدی که میزبان شما خواهیم بود، به زبان ترکی با بینندگان سخن بگویید.

با این وجود و با اصرار مجری برنامه، آقازاده مشکینی صرفاً برای تبریک عید نوروز به زبان مادری به مخاطبان بسنده کرد.

مجری برنامه که تلاش می کرد تا حرف های «جدی» آقازاده جوان را از زبان خودش به مردم و مخاطبان انتقال دهد همانند دیگر مدعوین، سئوالی مطرح کرد اما با شنیدن پاسخ های بی ربط و تکرار جملاتی از نظریه های اقتصادی مرسوم در کتاب های درسی و دانشگاهی، از او خواست تا در چارچوب پرسش صحبت کند!

انتهای پیام      

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
متاسفانه از این خودباخته های فرهنگی در جامعه زیاد دیده می شود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
ایشان اقا زاده نبوده //؟ حتما ...
اهبرخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
آقا خواسته آنجوري كه راحته حرف بزنه مجري چرا خارش گرفته بود. خواسته در رسانه به زبان ملي حرف بزنه مگر به زبان ملي حرف زدن جرمه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
اردبیلی ها کلا زبان فارسی و فارسی حرف زدن را با کلاس تر از ترکی می دادند و بچه تازه بدنیا آمده محکوم به فارسی یادگرفتن و فارسی حرف زدن است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار