پیشنهاد یک رسانه محلی
انتظار می‌رود مسئولان امر با صعه صدر، ترتیبی اتخاذ کنند تا نتایج طرح مذکور به طور شفاف در معرض نقد و نظر و بررسی کارشناسان و منتقدین در رسانه‌های گروهی قرا گیرد.
کد خبر: ۷۳۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 17 April 2019

به گزارش تابناک اردبیل، هفته نامه چشم‌انداز اردبیل در شماره جدید خود نوشت: طرح «زمستان بیدار» از جمله پروژه‌هایی بود که ذیل برنامه اصلی و اولویت‌دار استاندار اردبیل(گردشگری) استان و با وجود همه انتقادات دال بر فقدان مدل، چیستی و ماهیت روشن آن در فصل زمستان به اجرا در آمد.

آقای اکبر بهنامجو در توجیه و استدلال این طرح کلان گفته بود که با اجرای آن به دنبال خارج کردن بخش گردشگری استان از حالت فصلی و تبدیل اردبیل به برند جهانی و توسعه پایدار است.

استاندار اردبیل در جریان برپایی نخستین برنامه این طرح در اواخر دیماه سال گذشته در سرعین و در تشریح دستاورد آن مدعی شد که طرح او در مجموع توانسته شور و نشاطی را به زمستان اردبیلی‌ها هدیه کند.

منتقدین با برشمردن فقر انباشته استان در حوزه زیرساخت ارتباطی و حمل و نقل و فقدان امکانات حداقلی اقامتی آن هم در فصل زمستان، این طرح را عجولانه و تکراری خواندند.

بررسی اجمالی اجرای این طرح در سرعین، خلخال، ‌گرمی،‌ اردبیل و برخی نقاط استان مهر تائیدی بر پیش‌بینی منتقدین بود، ‌به طوری که طرح مذکور با تنزیل و تغییر عنوان از جشنواره «آدم برفی» به جشنواره «زمستان بیدار»‌ و در همان اندازه از خانواده‌های بومی پذیرایی کرد و حتی نتوانست معدود گردشگر خارج از استان را نیز جذب و جلب کند!

برغم ادعای ایجاد 18 هزار شغل جدید در سال 97 در استان و سهم قابل توجه حوزه گردشگری از این آمار،‌ بررسی‌های میدانی بیانگر وضعیت نگران‌کننده از این بخش است.

انتظار می‌رود مسئولان امر با صعه صدر، ترتیبی اتخاذ کنند تا نتایج طرح مذکور برای اجرای هر چه بهتر در سالهای آینده به طور شفاف در معرض نقد و نظر و بررسی کارشناسان و منتقدین در رسانه‌های گروهی قرا گیرد.

اصل پاسخگویی و شفافیت حکم می‌کند که با دستور استاندار محترم گزارشی از «طرح زمستان» بیدار،‌ شامل بودجه و تحقق اهداف مدنظر طرح از قبیل رشد و افزایش ضریب اشغال تخت هتل‌ها، آمار اشتغال حوزه توریسم استان و ... به مردم ارائه شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
اردبیل ازگردشگری سودنخواهدبرد.چون مقطعی وفصلی ست.ضعف زیرساخت هابجای خود.
اولویت بایدتوسعه صنعت باشد.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
زمستان بی داد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار