اجساد پیدا شدند
اجساد سه جوانی که عصر دیروز در رودخانه قره سو در حوالی روستای ارباب کندی مشگین شهر غرق شده اند، توسط نیروهای امدادی از آب گرفته شد.
کد خبر: ۷۳۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ 30 April 2019

به گزارش تابناک اردبیل، به گفته مسئولان محلی ، این سه جوان بنام های مصطفی ، مجتبی و کاظم 22، 24 و 34 ساله اهل اردبیل و با هم برادر بودند که عصر دوشنبه هنگام ماهیگیری در رودخانه قره سو اسیر امواج آب شده و غرق شدند.

داماد این خانواده که به همراه سه برادر جوان بود، از حادثه جان بدر برده و هم اکنون در حال درمان توسط نیروهای اورژانس است.

مسئولان محلی اعلام کردند  که جسد یکی از غرق شدگان شب گذشته و 2 جسد دیگر نیز امروز (سه شنبه) توسط غواصان از داخل رودخانه بیرون کشیده شد.

 چزئیات حادثه

از چهار ماهیگیر درگیر حادثه یک نفر جان سالم بدر می برد، او داماد خانواده است که به همراه مجتبی ، مرتضی و کاظم برادران همسر خود به این محل آمده است، او ناباورانه شاهد غرق نوبتی سه برادرزن خود بوده و خود نیز بسیار تلاش کرده تا به آنها کمک کند و در این جریان دچار شوک و آسیب های جسمی و روحی شده است.

خبرنگار ایرنا با داماد خانواده گفت و گویی کوتاه کرده است، او می گوید: حادثه در یک آن اتفاق افتاد، یکی از برادران در رودخانه در تدارک مهیا کردن تجهیزات ماهیگیری بود که در آب فرو رفت ، فریادهای کمک او دو برادرش را به تکاپو انداخت ، ابتدا یکی از برادران برای نجات وی خود را به آب زد که آب خروشان او را نیز در خود بلعید و برادر کوچک نیز به کمک برادرانش شتاف اما او نیز اسیر آب شد.

وی افزود: با چوب و شاخه درختان بسیار تلاش کردم که برادران همسرم را نجات دهم اما آب قره سو آنها را در خود فرو برد.

گفته می شود آب رودخانه قره سو در این محل گرچه آرام می نماید اما دارای عمق زیادی است و اگر محتاط نباشی در مکان عمیق رود که با فاصله کم از مکان کم عمق شروع می شود فرو رفته و گرفتار می شوی.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/2/10/487507_542.jpg
دکتر مجید محمد غریبانی ، رییس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اردبیل گفت: نیروهای امدادی این مدیریت به همراه امدادگران و نیروهای هلال احمر، آتش نشانی ، نیروی انتظامی و دیگر ارگان های ذیربط از عصر گذشته در تلاش برای یافتن اجساد جانباختگان این حادثه بودند که دیشب و صبح امروز هر سه جسد از آب بیرون آورده شدند.

وی بیان کرد: بی احتیاطی این جوانان عامل اصلی این حادثه بوده و ضروری است که رعایت فاصله از حریم رودخانه و دریاچه ها از سوی مردم صورت گیرد، ضمن اینکه در صورت آشنایی کافی با فن شنا و در مکان های امن اقدام به شنا شود.

روستای ارباب کندی بواسطه نزدیکی به سد سبلان و عمق مناسب آب رودخانه قره سو در این روستا ، محل مناسبی برای زیست ماهی بوده و با وجود نظارت محیط بانان وسوسه ماهیگیری در آن بسیاری را به خود جلب می کند، عده ای برای تفریح و برخی نیز برای امرار معاش تورهای خود را بیشتر اوقات به دور از چشم ماموران محیط زیست در رودخانه می گسترانند.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/2/10/487650_168.jpg

قره ‌سو یکی از مهم‌ترین رودخانه ‌های منطقه مشگین‌ شهر، دشت مغان و اردبیل است که به رود مرزی ارس می‌ ریزد. قره ‌سو از به هم پیوستن 2 شعبه دامنه‌ های شمال غربی کوهستان طالش و دامنه‌ های شمال شرقی کوه‌ های بزغوش به نام حاج محمدچایی به وجود می‌آید. این رودخانه آب های عمده مشگین‌ شهر و اردبیل و خلخال مانند قوری‌ چای و بالیخلو‌چای را دریافت می‌ کند.طول این رودخانه 108 کیلومتر است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار