با برپایی مراسم تشییع باشکوه
با حضور پرشور مردم پیکر مطهر حجت‌الاسلام اصغر جدایی امام جمعه شهر بیله‌سوار در شهر سراب تشییع شد.
کد خبر: ۷۴۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 04 May 2019

به گزارش تابناک اردبیل، با حضور پرشور مردم سراب پیکر مطهر حجت‌الاسلام اصغر جدایی امام جمعه شهر بیله سوار در میان حزن و اندوه  مردم و مسئولان و میهمانانی از کشور آذربایجان و استان‌های گیلان، زنجان و اردبیل، پس از اقامه نماز جمعه بردوش مردم وفادار سراب  تشییع و در محوطه  گلزار شهدا و جوار امامزاده  بزرگ آرام گرفت.

امام جمعه بیله‌سوار بر اثر عارضه مغزی و پس از گذراندن یک دوره بیماری چهارشنبه ۱۱اردیبهشت ماه در بیمارستان بقیة الله تهران دار فانی را وداع گفت.

حجت الاسلام اصغر جدایی امام جمعه اردبیل جزء ائمه جمعه‌هایی بود که در بین جوانان و عامه مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بود.

وی شهریور ماه سال گذشته در 49 سالگی به عنوان امام جمعه بیله سوار معرفی شد و در مدت 8 ماه حضورش در این شهر مرزی اقدامات فرهنگی بسیاری از جمله به راه‌انداختن کمپین شهر زیبا، کمک به مستمندان و محرومان در قالب‌های مختلف، حمایت از جوانان مستعد در عرصه‌های گوناگون، حضور مستمر و موثر در کنار مردم و بررسی مشکلات اهالی با لباس مبدل را انجام داد که مورد توجه و استقبال اقشار مختلف مردم، رسانه‌های استان و کشور قرار گرفت و بارها میهمان ویژه برنامه‌های پرمخاطب و زنده شبکه‌های سراسری صدا و سیما شد.

وی پیش از این چند سالی امام جمعه شهر اسالم استان گیلان بود و چند سالی هم در باکو مرکز جمهوری آذربایجان عهده‌دار مسئولیت مرکز فرهنگی شهریار کشورمان در آن شهر بود.

مرحوم «حجت الاسلام اصغر جدایی» امام جمعه بیله سوار متولد 31 مرداد 1348 از شهرستان سراب از پدری کشاورز و مادری خانه دار به دنیا آمد و در سال 66 چند ماهی در جبهه های حق علیه باطل حضور فعال داشت.

پس از اتمام تحصیل در دوران دبیرستان وارد حوزه علمیه معصومیه قم شد. بزرگترین دغدغه ایشان توجه به مسئله نماز است و مقید بودن دوستان برای اقامه نماز بود و تلاش می کرد تا آنها را به نماز خواندن متقاعد کند.

سخنرانی و آئین سخنوری را الگوی خود قرار داد و تلاش می کرد تا با مطالعه کتاب های استاد شهید مطهری بر علم سخنوری خود بیافزاید.

در دوران تحصیل حوزه علمیه معصومیه در محضر بزرگان علوم دینی قرار گرفت و دوره ای شاگرد آیت الله جوادی آملی و آیت الله محقق داماد و بیش از 6 سال به محضر آیت الله بهجت مشرف شد و حتی در دیدارهای خصوصی ایشان نیز شرکت می کرد.

با توجه به علاقه به عرفان کتابی با عنوان «دمی با قدسیان» را به رشته تحریر در آورد و در ادامه تالیفات خود کتاب «خاطرات دکتر هفت ساله» درباره زندگینامه محمد حسین طباطبایی را نگاشت و تاکنون این کتاب به چاپ سیزدهم رسید و حتی به زبان های عربی و انگلیسی ترجمه شده است.

کتاب «آمارها پرده بر می‌دارند» شامل نگاهی آماری به مسایل داخلی و خارجی کشور از جمله کتاب هایی است که مورد تفقد مقام معظم رهبری و نمایندگان مجلس قرار گرفت.

از دیگر تالیفات ایشان می توان به مجموعه ای خاطرات بامزه، راه و رسم خانه داری، راوی عشق، چهل حدیث هوای نفس را نام برد. سابقه امامت جمعه شهر اسالم و بیله سوار از دیگر کارهای علمی، فرهنگی و اجرایی ایشان برای خدمت به کشور بود.

مرحوم حجت الاسلام «اصغر جدایی» امام جمعه بیله سوار عصر 11 اردیبهشت ماه در سن 49 سالگی به علت عارضه مغزی در بیمارستان خاتم انبیا تهران دار فانی را وداع گفت.

 http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/2/14/488917_654.jpg

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/2/14/488918_392.jpg

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/2/14/488920_622.jpg

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/2/14/488921_596.jpg

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار