سنوات کارکنان را تسویه نکنید
کارکنان نیروگاه سبلان اردبیل نسبت به بی توجهی به خواسته های صنفی خود اعتراض دارند.
کد خبر: ۷۴۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 21 May 2019

به گزارش تابناک اردبیل، جمعی از کارکنان نیروگاه سبلان اردبیل با تشریح مشکلات صنفی خود، خواستار رسیدگی به وضعیت حقوق قانونی خود شدند.

در متن ارسالی آمده است: نیروگاه سبلان اردبیل در سال 1390 بابت رد دیون دولت به بخش خصوصی واگذار شد و مالک جدید نیروگاه همان زمان به کارکنان قول مساعد داد که علاوه بر انتقال 30 درصد از سهام شرکت بهره برداری به پرسنل ، حقوق و دستمزد همانند مالک قبلی یعنی شرکت  توانیر و بهره بردار قبلی، مدیریت تولید برق آذربایجانشرقی و حتی بیشتر هم پرداخت خواهد شد و تعدیل نیروی در کار نیست و کارکنان با اعتماد به سخنان و تعهدات مالک جدید، قرارداد همکاری را امضا کردند.

متاسفانه پس از تغییر و تحول نیروگاه و تسویه حساب همکاران از شرکت توانیر که با هزاران امید و آرزو و پس از چندین مرحله مصاحبه و گزینش در شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان استخدام شده بودند و استقرار مدیران جدید در نیروگاه سبلان شرایط  به طور کامل عوض شد و مالک به قول و تعهد خود عمل نکرد به طوری که به مرور زمان اکثر مزایای انگیزشی  توانیر که به خاطر حساسیت و استراتژیک بودن صنعت برق و پراسترس بودن فرآیند تولید پرداخت می شد اعم از بند ( ه ) و اضافه کاری تشویقی، کارانه ، حق لباس، کمک هزینه ازدواج و پاداش تولید و کنترل فرکانس و اورهال .... حذف شد و حتی درصد حق شیفت و آنکال و مرخصی و ساعات کاری نیز که طبق عرف قانون کار باید تغییری نمی کرد دستخوش تغییر شد و اکنون وضعیت حقوق و مزایا و دستمزد نیروگاه سبلان بدترین وضعیت در بین نیروگاههای دولتی و خصوصی کشور می باشد که به اختصار به چند مورد آن اشاده می شود.

1-عدم ذخیره سنوات: سنوات پرسنل در پایان سال حتی بدون اعمال حق جذب محاسبه و مبلغی ناچیز پرداخت می شود به طوری که در زمان بازنشستگی پرسنل هیچگونه  پشتوانه ای نداشته و با دست خالی بازنشسته خواهند شد. در همه  نیروگاههای  دولتی و خصوصی کشور و حتی بسیاری از شرکتهای خصوصی کشور سنوات پرسنل ذخیره می شود.

2-ندادن سهام ترجیحی به پرسنل : پیرو اصل 44 قانون اساسی و فرآیند خصوصی سازی قرار بود که مقداری سهام ترجیحی به پرسنل  نیروگاه سبلان واگذار شود که متاسفانه این کار نیز صورت نگرفت و این در حالی است که پرسنل اکثر نیروگاههای خصوصی کشور مانند نیروگاه دماوند، ارومیه ، زنجان ، نیشابور و خوی و... سهام ترجیحی گرفته اند.

3-ضعف خدمات بیمه درمانی : بیمه تکمیلی بسیار قوی در زمان توانیر که پرسنل حتی یک ریال بابت آن پرداخت نمی کردند به بیمه بسیار ضعیفی تبدیل شد که 60 درصد هزینه آن را پرسنل نیروگاه می دهند و از لحاظ خدمات اصلاً قابل مقایسه با زمان گذشته نمی باشد.

متاسفانه نتیجه این اقدامات ، باعث گسترش بی اعتمادی و بی انگیزشی کارکنان شده است و لذا با عنایت به اینکه سرمایه نیروی انسانی خوش فکر ، خلاق، متعهد و نجیب و متخصص مهم ترین سرمایه یک شرکت می باشد پیشنهاد می شود شرکت مادر تخصصی برق حرارتی ،وزارت نیرو و مالک نیروگاه جبران مافات کرده و به خواسته های صنفی رسیدگی و اقدام عملی کنند، امری که در اکثر نیروگاههای کشور ازجمله نیروگاه خرمشهر و زنجان، نیروگاه دماوند، نیروگاه تبریز، نیروگاه اصفهان، نیروگاه نیشابور و نیروگاه کازرون، نیروگاههای فردوسی ، جنوب اصفهان ، پرند ، شیراز ، عسلویه  و سنندج  انجام شده و سنوات پرسنل تسویه نمی شود و پرسنل نیز با آرامش کامل و با اشل حقوق مزایای توانیر و بدون دغدغه  مشغول به فعالیت می باشند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
متاسفانه به دلیل ناتوانی مسئولان ذیربط استان از جمله نمایندگان خنثی ومحافظه کار مان صنعت برق استان علیرغم داشتن شرکتهای تولید، انتقال و توزیع برق تحت استعمار استانی بیگانه است واینگونه مشکلات نتیجه دخالت همسایه است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
واقعا بحال استان ما باید خون گریست تبریز کی دست از سر ما برخواهد داشت؟؟؟؟؟!!!!! یک روز برای سدعمارت نقشه می کشند یکروز دیگر صنعت برق مارااستثمار می کنند یکروز آب ارس را به تاراج میبرند ظاهرا دولت هم زورش به اینها نمیرسد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
واقعا مغزآدم داره سوت میکشه ..چرامسولان استان اینقدربیخیالند؟..:آیا مسولان استان ازخواب بیدار میشوند؟..پروژه های عظیم این استان ازجمله نیروگاه سبلان یکی ازبزرگترین پروژه اقتصادی استان به شمار می آید به اسم خصوصی سازی به تاراج بردند.پروژه ای به بدهی استان قزوین به یک نهاد غیرتخصصی یه شبه واگذارکردند.امیدوارم دادستان محترم استان چگونگی واگذاری این نیروگاه ازطریق قانونی درصورت امکان پیگیری فرمایند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
من با هزار زحمت و امید و آرزو در آزمون ورودی نیروگاه اردبیل شرکت کردم و قبول هم شدم .در حالی که در یکی از شهرهای خارج استان کار می کردم. از نفراتی که چند تای آنها در نیروگاه از همکلاسی های دانشگاهمان بودند و در نیروگاه شاغل بودم سوالاتی پرسیدم در خصوص وضعیت حقوق و دسمتزد جوابی که بمن دادند دور از ذهن بود همه ناراضی بودند از حقوق و مزایا به طوری که یک فرد با مدرک فوق لیسانس برق و سمت مسیول و کارشناس حقوقش با کلی اضافه کاری 3/300 بود آن هم طرف ده سال سابقه کار داشت ما بقی حقوقی در حد 2 میلیون داشتند اکثر کارکنان از رفتار مدیریت نیروگاه گلایه داشتند که در خصوص سوالشان از مدیریت که پرسیدند چرا زمان مدیریت توانیر بر این نیروگاه حقوق ها بسیار بالا و در حد استاندارد کشوری بود ولی اکنون به یک چهارم کاهش یافته . مدیریت فرمودند توانیر نداریم توانیر مرد رفت . الان ماییم.
واقعا فقط مشکل این نیروگاه فقط نیست کل حقوق و دستمزد در استان اردبیل خیلی پایین و ضعیف است انگار اردبیل در سالهای دهه 70 مانده و حقوق ها در حد یک میلیون و تا نهایت دو میلیون بیشتر نیست. البته قضیه نیروگاه فرق دارد نیروگاه یک صنعت بسیار مهم و کلیدی و حساس و پر استرس و شرایط سخت کاری است و حقوق نیروگاه باید برای یک کارگر ساده حداقل 4 میلیون باشد.که در اردبیل فردی با دکترای تخصصی هم همچین حقوقی در نیروگاه به وی پرداخت نمی گردد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار