رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عواقب کشت مازاد سیر را به کشاورزان شمال استان اردبیل گوشزد کرده بودیم اما در این زمینه توجهی به توصیه‌های مسئولان جهاد کشاورزی نشده است.
کد خبر: ۷۵۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 02 June 2019
 

خلیل نیکشاد در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: ما قادر به خرید تضمینی محصول سیر در منطقه نیستیم ولی خرید توافقی در حال انجام است و امیدواریم با این اقدام بخشی از دغدغه و مشکلات سیرکاران منطقه برطرف شود.

وی با  بیان اینکه از شهریور ماه سال گذشته و از طریق صداوسیما و رسانه‌های مختلف به کشاورزان شمال استان در مورد کشت مازاد سیر توصیه‌ها و موارد متعددی را گوشزد کرده بودیم، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم پاسخگوی 90 هزار تن تولید سیر در منطقه باشیم در حالی که با یک شیب ملایم و معتدل در تولید این محصول قطعا قیمت آن در بازار به شرایط مناسبی می‌رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: امکان نگهداری این محصول در انبار و سیلو نیز وجود ندارد و باید زارعین نسبت به خشک کردن سیر و نگهداری سنتی آن اقدام کنند تا با تعادل‌بخشی به بازار امکان فروش آن به قیمت مناسب فراهم آید.

نیکشاد از آغاز برداشت گندم در استان از نیمه دوم خردادماه خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مناسب کشت این محصول امیدواریم زارعین با برداشت گندم و تحویل آن به مراکز خرید متولیان این حوزه را در فرآیند خرید و ذخیره این محصول استراتژیک کمک و یاری کنند.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار