کد خبر: ۷۵۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷ 15 June 2019
خسارت شدید تگرگ به باغات و محصولات کشاورزی مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بارش باران و تگرگ شدید در شهرستان مشگین شهر موجب خسارات شدید به محصولات کشاورزی و باغی شده و آسیب‌هایی به برخی منازل این شهرستان وارد کرده است.

اکبر صمدی عصر امروز در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل با اشاره به بارش شدید باران و تگرگ شدید در شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: بارش همزمان باران و تگرگ در شهرستان مشگین شهر که به‌مدت 20دقیقه طول کشید منجر به خسارات بسیاری در بخش کشاورزی و باغات میوه در این شهرستان شد.

وی افزود: بلافاصله اکیپ‌های امدادی و عملیاتی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مشگین شهر وارد عمل شده و نسبت به کارهای امدادی و عملیاتی اقدام کردند و مدیرکل بحران استان اردبیل نیز در شهرستان حاضر و بازدید میدانی از میزان خسارات در سطح شهرستان انجام شد.

فرماندار شهرستان مشگین شهر به بررسی میزان خسارات تگرگ در شهرستان مشگین شهر نیز اشاره کرد و گفت: خسارات مالی بارش شدید باران و تگرگ در شهرستان مشگین شهر در بررسی‌های اولیه حدود 10میلیارد تومان برآورد شده و اکیپ‌های تعیین خسارت در سطح شهر و روستاها در حال بررسی میزان خسارات وارده هستند که میزان دقیق آن متعاقبا اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های لازم از مدیریت بحران استان و کشور و صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران بخشی از خسارات وارده انجام می‌شود.

گفتنی است؛ با توجه به اظهارات باغداران و اهالی شهرستان مشگین شهر سامانه‌های تگرگ‌زدایی مستقر در این شهرستان ظاهرا به خوبی عمل نکرده و تگرگ منجر به بروز خسارات شدید در حوزه باغات شده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار