طرح یک مسئله
ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی گویای این است که در هیچ دوره‌ای، نمایندگان استان اردبیل نتوانسته‌اند در انتخابات کمیسیون‌های تخصصی حائز تصدی ریاست کمیسیون شوند.
کد خبر: ۷۵۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 17 June 2019

تابناک اردبیل- آغاز فعالیت ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و تغییرات سالیانه هیئت‌رئیسه مجلس و کمیسیون‌های تخصصی آن، شاخص، ملاک و معیاری مهم برای ارزیابی کیفی هر کدام از نمایندگان حوزه‌های انتخابیه برای حضور در ارکان محوری و تاثیرگذار پارلمان است.

مرور ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی گویای این است که در هیچ دوره‌ای، نمایندگان استان اردبیل نتوانسته‌اند در انتخابات کمیسیون‌های تخصصی مجلس حائز آرای اکثریت اعضا برای تصدی ریاست کمیسیون شوند.

بررسی ها نشان می‌دهد فقط در دوره مجلس هفتم، حسن نوعی‌اقدم نماینده اردبیل توانسته بود به عنوان ناظر به ترکیب هیئت رئیسه مجلس راه یابد.

در این باره بیشتر بخوانید

آرایش نهایی کمیسیون‌های پارلمان

طی روزهای اخیر ترکیب بندی کمیسیون های تخصصی مجلس حکایت از این دارد که محمد فیضی زنگیر نماینده اردبیل ‌برای دومین سال پیاپی حتی از حضور در ترکیب کمیسیون برنامه و بودجه باز ماند و میرزاده نماینده گرمی و صدیف بدری نماینده اردبیل بار دیگر به عنوان سخنگوی کمیسیون های آموزش و عمران انتخاب شدند.

همچنین رضا کریمی نماینده اردبیل همانند سال گذشته توانست به عنوان نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی انتخاب شود.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/3/27/502557_388.jpg

نام ولی ملکی نماینده مشکین شهر، شکور پورحسین نماینده پارساباد مغان، بشیر خالقی نماینده خلخال هم از نمایندگان استان اردبیل در فهرست هیئت رئیسه هیچ کدام از کمیسیون‌ها دیده نمی‌شود.

به نظر می‌رسد این موضوع نیاز به آسیب شناسی و مطالعه جدی دارد که براستی منشاء و دلایل کنار ماندن نمایندگان استان اردبیل از ریاست بر کمیسیون های تخصصی و ارکان مجلس در ادوار مختلف منجمله مجلس دهم چیست؟

«تابناک اردبیل» آماده انتشار دیدگاههای شما در این باره با رعایت قوانین و مقررات و چارچوب های حقوقی است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
چون سابقه دارهاریاست کمیسیون روکسب میکنند.
برای اینهانائب رییسی وسخنگویی هم زیاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
جواب کاملا روشنه تبریز وزیری را نماینده انتخاب کرده و ما بچه های در حد بخشدار وشوربای ِِشهر !!!!!!!!! انصاف است آنها بمانند و مال ماها رئیس کمیسیون وغیره بشن؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
مگر نمایندگان قدر سایر استانها اجازه میدهند افرادی که بالاترین رزومه شان بخشدار بودن و یا مدیرکل آموزش و پرورش است به ریاست کمیسیون برسد؟؟؟ تا زمانیکه در انتخابهایمان تجدید نظر اساسی نکنیم ایم هرگز اینگونه مسولیتها به نمایندگان استان ما نخواهد رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار