در نشست با اعضای کمیسیون بهداشت مجلس مطرح شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ضرورت تامین اعتبار و احداث ساختمان بیمارستان 1000 تختخوابی به مطالبه اصلی مردم استان تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۵۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷ 01 July 2019

به گزارش وبدای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،‌ دکتر قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در نشست هیات رئیسه با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در اردبیل جهت مساعدت در تامین اعتبار لازم برای تاسیس بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل و اخذ مجوز ماده ۲۳ تأکید کرد .

دکتر اخوان اکبری با اظهار اینکه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یکی از دانشگاه‌های نوپای کشور است عنوان داشت: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ،درچند سال اخیر توسعه و بالندگی خودرا علیرغم مشکلات عدیده درایجاد زیرساختها وتامین و تهیه امکانات و تجهیزات موردنیاز همچنان با شدت ادامه داده است.

وی بیان داشت: بخش بهداشت و درمان اردبیل نیازمند حمایت ها و کمک های جدی مسئولین کشور است ویکی از موارد مهمی که به مطالبه اصلی مردم شریف استان تبدیل شده ساختمان تروما است که از سال ۸۶ کار احداث آن توسط سازمان مسکن وشهرسازی شروع ودر اسفند۹۴ بصورت نیمه کاره تحویل دانشگاه شده و در سالجاری با وجود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی درسفرریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به اردبیل درحالی به بهره برداری میرسد که برای این پروژه 12ساله بیش از ۵۰ میلیاردتومان هزینه شده و دانشگاه نیزبالغ بر۲۰میلیاردتومان بدهی به پیمانکار دارد وبرای تکمیل مراحل پایانی آن مبلغ ۳۰میلیارد تومان نیز نیاز دارد تا دانشگاه بتواند معوقات خود به پیمانکار این پروژه را پرداخت نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: استان اردبیل یکی از استان هایی است که به رغم کمبودها با همت وتلاش شبانه روزی مسئولین دانشگاه در چند سال گذشته شاهد رشد خوبی در حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان و آموزش بوده است اما این امر کافی نیست و مستلزم حمایت های بیشتر مسئولین جهت احداث ساختمان های جدید و افزایش فضای فیزیکی درمانی و آموزشی است .

دکتر اخوان اکبری مطالبات مراکز درمانی ودانشگاه از سازمانهای بیمه گر را یکی از مسائل و چالش های عمده دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ارائه خدمات مطلوب دانست و گفت : علیرغم اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی اردبیل با وجود تنگناهای مالی و عدم پرداخت معوقات از سوی سازمان‌های بیمه گر روبروست اما هیچ وقفه ای در ارائه خدمات درمانی نداشته است وبا قوت تمام خدمات حیاتی ولازم را به مردم ارایه میکند.

دکتر محمدرضا رضایی بنا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در اعتلای سطح بهداشت و درمان استان اردبیل گفت: جهت خرید آمبولانس ، افزایش تخت های درمانی ، تکمیل پروژه تروما وتامین نیروی تخصصی بویژه متخصص اطفال برای شهرستان توریستی سرعین نیازمند همکاری اعضای کمیسیون هستیم.
دکتر ارزنلو معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز گفت: در حال حاضر برخی کمبودهای داروئی و تجهیزات پزشکی داریم که در این زمینه نیازمند چاره جویی و تأمین اعتبارات برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی هستیم .

درادامه دکتر دادخواه معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به بحث کمبود خوابگاه دانشجویی اشاره کرد و گفت: به لحاظ افزایش پذیرش دانشجو ، این دانشگاه در زمینه خوابگاه دانشجویی بسیاردر مضیقه قرار دارد و برای احداث خوابگاه ۴۰۰ نفره اعتبارمالی موردنیاز است.

دکتر انتظاری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هم در این نشست گفت: دانشکده های اقماری فاقد چارت تشکیلاتی هستند، همچنین برای اعضای هیئت علمی بودجه کافی تخصیص داده نمی‌شود که در این زمینه نیازمند همکاری مناسب وحمایت هستیم.

دکتر بابک نخستین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به حقوق پرسنل قراردادی درتیم های سلامت اشاره کرد و گفت: پرسنل قراردادی در حوزه بهداشت در زمینه پرداخت حقوق و مزایا معوقه دارندوتابحال اعتبارموردنیاز تخصیص نیافته و در این زمینه نیازمند همکاری ومساعت هستیم .

دکتر داورنیا معاون توسعه دانشگاه نیز بر تخصیص اعتبار کافی جهت توسعه فضاهای فیزیکی ،خرید تجهیزات ،پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و پرداخت معوقات پیمانکاران تاکید کرد وخواستار حمایت اعضای کمیسیون بهداشت ودرمان در رفع نیازمندیهای اساسی منطقه محروم استان اردبیل شد شد که برآیند ونتیجه آن جز خدمت رسانی بی منت وبه موقع به مردم نیست.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار