شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل خواستار مشارکت شهروندان و بویژه سازمان‌های مردم نهاد با مجموعه مدیریت شهری در راستای رفع معایب و دغدغه های شهری شد.
کد خبر: ۷۵۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ 02 July 2019
سمن‌ها در مدیریت شهری مشارکت کنند/سرانه بالای تولیدزباله دراردبیل

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف اللهیان ظهر سه شنبه در جلسه هم اندیشی با سازمانهای مردم نهاد تصریح کرد: رفع مشکلات، معایب و دغدغه‌های شهری نیازمند مشارکت همه جانبه سازمان‌های مردم نهاد است، نهادهایی که بدون ادعا و بدون منت در تلاش هستند تا وظیفه اجتماعی خود را به نحو احسن در شهر ایفا کنند.

وی با تاکید بر گسترش همکاری و مشارکت با تمامی سمن‌ها یادآور شد: برای توسعه شهری برنامه ریزی، تعامل و همکاری گسترده با سمن‌ها در دستور کار شهرداری اردبیل قرار خواهد گرفت.

شهردار اردبیل ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری آماده استقبال از طرح‌ها و ایده‌های سازمان‌های مردم نهاد است چرا که تنها این سمن‌ها هستند که مطالبات و خواسته‌های مردمی را با بهترین حالت به ما انتقال داده و در راستای تحقق مطالبات شهروندان می‌توانند با مدیریت شهری همکاری کنند.

وی همچنین در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر به ظرفیت بالای سمن‌ها افزود: شهرداری اردبیل آماده حمایت از سمن‌های فعالی است که با حضور و مشارکت خود و مردم در توسعه شهر سهیم باشند و از این رو فرهنگسراهای شهرداری در اختیار این سازمان‌ها قرار خواهد گرفت.

مطالبات شهروندان اصولی و زیربنایی باشد

لطف اللهیان با یادآوری اینکه شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است، تصریح کرد: ضروری است مطالبات مردم اساسی و زیربنایی بوده و مدیریت شهری را به سوی اجرای پروژه‌های زیربنایی هدایت کند.

وی با بیان اینکه منابع مالی شهرداری متعلق به مردم بوده و مدیریت و هدایت این منابع نیز باید برعهده خود مردم باشد، بیان داشت: سمن‌ها باید با ارائه طرح‌ها، پروژه‌ها و مطالبات مردم و اولویت گذاری در مدیریت منابع شهرداری سهیم شوند.

شهردار اردبیل یادآور شد: توسعه شهر اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه هم شهرداری و هم شهروندان با نگاه مسئولیت پذیرتری در توسعه شهر مشارکت کنند تا درآمدهای شهرداری به هدر نرود و در جایی هزینه شود که نیاز شهر است، هزینه شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت وجود پشتوانه فکری و علمی در اجرای پروژه‌ها متذکر شد: هدف از اجرای پروژه‌ها ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان است پس شایسته نیست اقداماتی فاقد خروجی انجام شود که تأثیری در میزان رضایت شهروندان نداشته باشد.

تقویت شعار «شهر انسان محور» نیازمند مشارکت سمن‌ها است

لطف اللهیان ادامه داد: شهرداری اردبیل در چهار سال گذشته تاکید زیادی بر اجرای برنامه‌هایی داشته است که بر مبنای شعار شهر انسان محور باشد که در این خصوص می‌توان به توسعه شورابیل، پیاده راه اسفریس، ورزش محلات یا احداث فرهنگسراها اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ادبیات جدیدی طی سال‌های اخیر با عنوان شهر انسان محور وارد مجموعه شهرداری اردبیل شده است که تداوم و قوت این شعار نیازمند مشارکت مردمی و سمن هاست و با سلایق شخصی و بدون پشتوانه فکری نتیجه نخواهد داد.

شهردار اردبیل به نگاه یکپارچه، واحد و متوازن شهری اشاره کرد و عنوان کرد: پروژه‌های شهری باید گویا و شفاف بوده تا اعتماد افرینی کرده و شهروندان را به چالش مشارکت بکشاند.

سرانه تولید زباله در اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است

وی همچنین در خصوص تولید بالای زباله در اردبیل تاکید کرد: سرانه تولید زباله در شهر ۸۰۰ گرم برای هر نفر است که این میزان با سرانه تولید کشوری (۶۰۰ گرم برای هر نفر) و سرانه جهانی (۴۰۰ گرم برای نفر) بیشتر بوده و بایستی مدیریت شود که با فرهنگسازی شهروندان می‌توان در این امر موفق عمل کرد.

لطف اللهیان ضمن پیگیری و رسیدگی به مشکلات و مطالبات سمن‌ها به تداوم این نشست‌ها اشاره کرد و افزود: چنانچه لازم باشد یک تیم داوری متشکل از اعضای سمن‌ها تشکیل می‌شود تا طرح‌ها، ایده‌ها و مطالبات مردمی توسط سمن‌ها ارائه شده و بعد از تصویب و بررسی به مرحله اجرایی برسند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار