یک خبر بد
استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و البرز برحسب جمعیت بیشترین آمار مراجعین نزاع و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر کمترین آمار را داشته‌اند.
کد خبر: ۷۵۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ 03 July 2019
http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/4/12/506639_159.jpg
 
به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، بر اساس آمارهای موجود بیشترین رشد سالانه مراجعین نزاع مربوط به استان های البرز (۱۹.۸درصد)، اردبیل (۱۵.۳درصد) و قم (۱۳.۸درصد) و کمترین رشد مربوط به استان های فارس (۱.۸- درصد)، گلستان (۱.۵- درصد) و هرمزگان (۱.9 درصد) بوده است.
بر اساس این گزارش، استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و البرز برحسب جمعیت بیشترین آمار مراجعین نزاع و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر کمترین آمار را داشته‌اند.
در سال گذشته ۵۸۰ هزار و ۷۰ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با سال قبل که تعداد مصدومان ۵۴۴ هزار ۴۷۰ نفر بود، ۶.۵ درصد بیشتر شده است.
یادآور می شود مطابق آمارهای موجود در ۱۸ سال گذشته (۱۳۸۰ تا کنون) سال ۱۳۹۶ با ۵۴۴ هزار و ۴۷۰ نفر کمترین آمار مراجعین نزاع را به خود اختصاص داده است.
 
انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ادوارد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
وای نه! دوباره!!!
اینکه زندگی در منطقه کوهستانی و طبیعت سرسخت منطقه را عامل اصلی بدانیم مورد قبول بنده نیست. شاید این گزینه یکی از موارد اثرگذار باشد اما می توان با خودسازی به جامعه سازی برسیم. تاثیر شبکه های مجازی در تقبیح امری باعث تاثیر آن بر افکار می شود . بنده به شخصا معتقدم اردبیل نسبت به 20 سال قبل آرام تر شده است اما هنوز ایده آل نیست. کمی گذشت کمی آرامش به خود و کمی احترام به حقوق دیگران مشکل را حل خواهد کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
مردم اردبیل همیشه طلب کارند حتی مقصر یه چیزی خودشان هم باشند گردن نمی گیرند و چیزی بنام عذرخواهی براشون تقریبا تعریف نشده است اگر معذرت خواهی کنن تو ذهنشون فکر می کنند غرورشون از بین رفته و کم آوردن جلو طرف. وقتی یه شش ماه طرف رو بچپونن تو زندان حساب کار دستش میاد.
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
چند عامل در این زمینه موثر است: طبیعت سرد و خشن (که قابل کنترل است، همانطور که در اسکاندیناوی این مشکل حل شده). عوامل اقتصادی (بیکاری و فقر گسترده در این استان). و متاسفانه از بقیه شدیدتر فرهنگ خشونت طلبی و تقدیس خشونت؛ هر چند کمتر شده اما هنوز هم هست. فرهنگ تعریف و تمجید از چاقو و قمه کشی، لوتی و جوانمرد دانستن قداره بندان و... طی یکی دو سال پدید نیامده و از بین بردن آن هم نیاز به کار فرهنگی بلند مدت دارد. متاسفانه هنوز هم بخشی از جامعه به تقدیس این افراد میپردازد. مثلاً یک کانال در یک شبکۀ اجتماعی مسدود شده علناً به تعریف از لاتهای گذشتۀ اردبیل میپردازد، کسانی که جرایمی نظیر آزار جنسی کودکان را در پرونده شان دارند. نظر شخصی من این است که با برخورد پلیسی و قضایی صرف این معضل حل نخواهد شد، بلکه به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نیاز است تا فرهنگ قداره بندی به موضوعی مذموم و نفرت انگیز در اذهان تبدیل شود، و کسی به سراغ این مسایل نرود. و البته گسترش فرهنگ مطالعه (کتاب، روزنامه، فضای مجازی و... ) در این مورد موثر خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار