کد خبر: ۷۶۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴ 06 August 2019

به گزارش تابناک اردبیل، مشرق نوشت: نیروی هوایی امارات روزهای سختی را در جنگ داخلی لیبی پشت سر می‌گذارد. پس از اینکه در ماه گذشته میلادی دو فروند از هواپیماهای ایلیوشین ۷۶ اوکراینی که در اجاره ارتش امارات بود در حمله پهپادهای نیروی هوایی دولت وفاق نابود شد، روز گذشته یک فروند پهپاد مدل Wing Loong که در حال حمله به پایگاهی در شهر مصراته بود با آتش پدافند نیروهای دولت وفاق سرنگون شد.

جدیدترین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی الجفره و نابودی دو فروند هواپیمای ایلیوشین ۷۶

 

پهپاد Wing Loong سرنگون شده اماراتی

پهپاد تهاجمی وینگ لونگ ساخت صنایع نظامی چین است که تا کنون به کشورهای زیادی از جمله عربستان و امارات متحده عربی صادر شده است. پیش از این نیز دو فروند از این پهپاد ۲ میلیون دلاری اماراتی ها توسط رزمندگان انصارالله در یمن سرنگون شده بود.

دو طرف درگیر جنگ در لیبی یعنی ارتش ملی به رهبری خلیفه حفتر و دولت وفاق به لطف کمک های تسلیحاتی حامیان خود استفاده گسترده ای از پهپادهای تهاجمی در حمله به مواضع یکدیگر انجام می‌دهند. در یک طرف پهپادهای Bayraktar ساخت ترکیه به کمک نیروهای دولت وفاق آمده اند و تا کنون نیز نتایج درخشانی از خود بر جای گذاشته و علاوه بر حمله به قوای دشمن و پشتیبانی نزدیک از نیروهای خودی موفق به نابودی یک جنگنده سوخوی ۲۲ و دو هواپیمای ترابری ایلیشوین ۷۶ نیروهای ژنرال حفتر شده اند و البته تا کنون تلفات اثبات شده ای نیز در ناوگان پهپادهای ترک در جنگ لیبی دیده نشده است.

پهپاد وینگ لونگ و موشک های هوا به زمین AKD-۱۰ و BA-۷

در سوی مقابل نیز نیروی هوایی امارات با استفاده از پهپادهای وینگ لونگ چینی خود دست به تهاجم علیه های مقرهای متعلق به نیروهای دولت وفاق در شهرهای طرابلس و مصراته میزند اما دست کم تا کنون هواگرد چینی نتوانسته موفقیت‌های همتای ترک خود را در عرصه تهاجم هوایی به نمایش بگذارد.

 کشورهای کاربر پهپاد چینی Wing Loong با رنگ آبی.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
باعث افتخار هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار