در حاشیه واگذاری بزرگ سال
آقایان معلوم نیست مردم را چه فرض کرده اند! برای به انحراف کشاندن افکار عمومی از پرونده پرابهام واگذاری کشت و صنعت مغان، برنده اول...
کد خبر: ۷۷۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 13 August 2019

تابناک اردبیل-  داستان واگذاری سئوال برانگیز شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی و واکنش های متناقض مسئولان کشوری و محلی طی یک سال اخیر را اگر مرور کنیم، با اندکی تسامح می توانیم بگوییم که این پرونده آئینه تمام نمای رسیدگی به خیلی از پرونده های مشابه دیگر در کشور است.

ابداً نمی دانیم که چگونه "سالار آقاخان" جعبه سیاه پرونده کلان ارزی کشور در بحبوحه برگزاری دادگاه به یکباره از کشور گریخت و صدالبته سرانجام دهها پرونده دیگر...و ایضاً پشت پرده های پرونده واگذاری کشت و صنعت مغان، اما در این مجال و در حاشیه برخی تحرکات لازم دانستیم صرفاً مواردی را یادآور شویم.

آقایان معلوم نیست مردم را چه فرض کرده اند! برای به انحراف کشاندن افکار عمومی از پرونده پرابهام واگذاری کشت و صنعت مغان، برنده اول را بالاجبار و با فشار منتقدین پاک دست، افکار عمومی و رسانه ها و به دلیل فقدان اهلیت از مزایده کنار گذاشته و سپس "آس" خود را رو می کنند و حساب شده، هر نقادی را با عناوینی چون"ناآگاه" و "مغرض" و ... مورد نوازش قرار می دهند.

این البته پایان ماجرا نیست، رئیس سازمان بازرسی کل کشور به درستی می گوید که به دلیل فقدان اهلیت خریدار دوم کشت و صنعت مغان، معامله در مرحله فسخ قرار دارد و رئیس دیوان محاسبات کشور به حق برای اثبات این که این معامله به معنای واقعی کلمه "مفت فروشی" شده، ارزش واقعی آن را نه یک هزار و هفتصد میلبارد تومان بلکه افزون بر 4 هزار میلیارد تومان اعلام می کند...

مردم هم باورشان می شود که گویی خبرهایی در راه است و به انتظار فسخ و ابطال این معامله پرسود هستند اما برنده دوم کشت و صنعت مغان به لطف حمایت های معنادار مقامات دولتی و مسئولان استان اردبیل و پروپاگاندای گسترده، در مرداد ماه جاری مدعی می شود که از زمان تحویل این شرکت تاکنون بالغ بر 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید انجام داده است!

با این وضع چندان هم بعید نیست چند ماه دیگر حجم سرمایه گذاری ادعایی در این شرکت از مرز یک هزار میلیارد تومان نیز بگذرد و معادله عوض شده و دولت به نبابت از ملت، بدهکار برنده محترم شود!

مردم سئوال می کنند که چگونه است با وجود اتفاق نظر سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و سایر مراجع، منتقدین و کارشناسان بر فقدان اهلیت و قیمت پایین معامله، این شرکت همچنان در تصاحب برنده دوم قرار دارد و او هر از گاهی صورتحساب هایی تحت عناوین استخدام جدید، خرید تراکتور، توسعه و سرمایه گذاری و ... برای مردم می فرستد!؟

این را هم بگوییم که مردم دلشان را به کمیته تحقیق و تفحص مجلس از واگذاری کشت و صنعت مغان دلخوش نکنند؛ سرنوشت همه پرونده های تحقیق و تفحص در ادوار مجلس، خود دلیل محکم و مستندی بر بی خاصیت بودن تحقیق و تفحص از واگذاری بزرگ سال است ضمن این که در سال انتخابات، عمر مجلس به سر رسیده و نمایندگان محترم سرشان حسابی شلوغ!

انتهای پیام

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
اقایان این مردم را خوب شناخته اند...
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
هییت تحقیق وتفحص ازخودشان وازهم ولایتی های خریدارهست
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
انشاالله با تمسک به قانون و اقدامات قاطعانه دستگاه محترم قضایی و روند مبارزه قاطعانه رئیس محترم دستگاه قضاء حضرت آیت ا..رئیسی نه تنها مالکیت این شرکت به سیستم دولتی برخواهد گشت بلکه به یاری خداوند مبالغ ریالی خسارات وارده از متصرفین و امرین آن اخذ خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار