از گوشه و کنار مطبوعات
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان در واکنش به موضوع معارضین و اختلافات ارضی با عشایر گفت:به هیچ وجه ما معارضی را در کشت و صنعت مغان نمی‌شناسیم!
کد خبر: ۷۷۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 15 August 2019

به گزارش تابناک اردبیل، هفته نامه چشم انداز اردبیل در شماره جدید خود نوشت: حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه دو هفته پیش این شهرستان در سخنانی هشدارآمیز گفت: رئیس جمهور قبل از سفر به استان اردبیل بهتر است مشکل معارضین شرکت کشت و صنعت را حل کرده و سپس به استان سفر کند چرا که اگر این مشکل حل نشود سفر او تحت‌الشعاع قرار گرفته و نتیجه معکوس به همراه خواهد داشت.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل هم اوایل هفته جاری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان پارساباد مغان با اشاره به اختلاف ارضی عشایر با شرکت کشت و صنعت مغان گفت: در بحث حل اختلاف اراضی بین عشایر منطقه و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، نوید داد که در آینده نزدیک اخبار خوشحال کننده در این زمینه اعلام خوهد شد.

اما جلال گلچین مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در حرکتی معنادار با گلچینی از رسانه ها، تعدادی از خبرنگاران را به محل این شرکت دعوت کرد تا مواضع این شرکت را درباره اختلافات ارضی با عشایر که به دلیل لاینحل ماندن به دغدغه و نگرانی جدی نماینده ولی فقیه در استان مبدل شده، ابراز کند.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در واکنش به موضوع معارضین و اختلافات ارضی با عشایر اظهار داشت: به هیچ وجه ما معارضی را در کشت و صنعت مغان نمی‌شناسیم!

او البته به شیوه دیپلماتیک و با لفاظی عنوان کرد که عشایر به گفته او نه معارض، بلکه همسایگان کشت و صنعت هستند.

گلچین خاطرنشان کرد: ما با تمام وجود به همسایگان خود در این شرکت احترام قایل هستیم و در کمال آرامش و در یک همزیستی مسالمت‌آمیز سعی داریم تا آنها را در کنار خود ببینیم.

به گزارش چشم انداز اردبیل، آنچه که اکنون موجب نگرانی است، میراث ناخوشایند اختلافات باقی مانده و لاینحل ارضی عشایر با شرکت کشت و صنعت مغان است، طوری که مدیرعامل این شرکت در اظهاراتی غیرمسئولانه به جای پذیرش این واقعیت، تلویحاً آن را انکار کرده و چه بسا سخنان او که یادآور دوران ارباب- رعیتی است می تواند موجب تحریک و برنگیخته شدن عشایر و صاحبان حق و دامنه دار شدن اعتراضات باشد.

شکور پورحسین، نماینده پارس آباد در مجلس شورای اسلامی درباره اختلاف مدت‌دار بین دولت و عشایر در کشت و صنعت مغان در بحبوحه واگذاری بزرگ سال گفته بود که سال‌ها است عشایر با مجتمع کشت و صنعت مغان بر سر اراضی خود اختلاف و مشکل حق و حقوق تاریخی دارند و دولت نباید قبل از حل اختلافات با عشایر، کشت و صنعت مغان را واگذار می‌کرد و با این کار فقط شرایط پیچیده‌تر می‌شود.

آقای اکبر بهنامجو که به نمایندگی و ماموریت از سوی دولت در جریان تحویل شرکت کشت و صنعت مغان به برنده دوم مزایده آن هم در شرایط اعتراضات گسترده کارگران و عشایر محدوده در سال گذشته در محل شرکت حاضر شده بود، با دفاع تمام قد از اهلیت و قیمت این معامله متعهد شد که اختلافات را به زودی حل و فصل خواهد کرد اما با گذشت زمان و با وجود تاکیدات مکرر نماینده ولی فقیه در استان اقدامی موثر صورت نگرفته است.

هر چند آمار و ارقام ادعایی جلال گلچین، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مبنی بر سرمایه گذاری بالغ بر 300 میلیارد تومانی از زمان تصاحب شرکت تاکنون با هدف اشتغال و توسعه و ... قابل بررسی و مداقه است اما آنچه مهم تر به نظر می رسد، جدی گرفتن عوارض اجتماعی و امنیتی احتمالی ناشی از اظهارات و تحرکات نسنجیده و نادیده انگاشتن حقوق عشایر محدوده این شرکت است که چه بسا بی توجهی به آن موجب خسارات زیانبار و مشابه آنچه که به کرات در نقاط مختلف کشور حادث شده و نمونه مشابه آن اوایل هفته جاری در اختلافات ارضی مردم با نیروی هوایی ارتش در محمودآباد رخ داد، خواهد شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
اقای گلچین وقتی واگذاری لغوشد،قیافه تان دیدنی خواهدشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
ولی مردم اردبیل شما را می شناسند و می دانند بعید است به این زودی ها دست از سر شرکت های پارس و مغان بردارید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار