کد خبر: ۷۷۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 15 August 2019

آمارسازی به مثابه سنت ناپسند و منشاء بسیاری از مفاسد و مبتلابه ادوار دولتها که در بخشهایی از دولت کنونی به یک رویه مبدل شده، چند صباحی است در استان اردبیل با وجود انتقادت رسانه ها، واکنشهای منفی افکارعمومی و البته حاشا و انکار مسئولان امر به طرز عجیبی در بخش اشتغال( شاغل جا زدن بیکاران) صورت زشت خود را هویدا کرده است.

تا پیش از این اذهان عمومی عادتاً در برخورد و مواجهه با این واژه، بی اختیار تداعی یک رفتار زشت از سوی مدیران دستگاههای دولتی داشته و صرفاً دولتی ها را نشانه می رفت اما گویی اخیراً آمارسازی به شرکت به اصطلاح بخش خصوصی کشت و صنعت مغان نیز سرایت کرده و در این مجموعه رسوخ و جا افتاده است!

جلال گلچین، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان که واگذاری مجموعه تحت مدیریت او به دلیل آنچه که نهادهای مسئول نظارتی، خریدار را فاقد اهلیت و قیمت گذاری را بسیار نازل می دانند، همچنان بلااعتبار است اعلام داشته که از زمان تحویل این شرکت از دولت تاکنون بالغ بر 3 هزار و یکصدو هفتاد میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

او گریزی هم به آمار اشتغال زده و گفته که در ماههای اخیر 500 نفر در این شرکت استخدام شده و برنامه اشتغال 10 هزار نفری در دستور کار کشت و صنعت مغان است.

به نظر می رسد برنده دوم مزایده کشت و صنعت مغان به زعم خود با انتشار آمارهای نجومی از اشتغال و سرمایه گذاری در این جزیره ناشناخته تلاش می کند تا با برجسته سازی کلیدواژه های #سرمایه گذاری، #توسعه و #اشتغال بیش از پیش این معامله پرسود را برد- برد جلوه داده و دستگاههای نظارتی را بخاطر این واگذاری پرابهام متقاعد و از پیگیری حقوق عامه منصرف کند.

به باور نگارنده چنانچه حتی نیمی از ادعاهای مسئولان شرکت برای انجام حجم سرمایه گذاری و اشتغال در طی چندماه اخیر از طریق مکانیزم هایی نه دولتی و دولت ساخته، امکان اعتبارسنجی و حصول اطمینان از صحت آن و وعده های آتی میسر شود، باید پذیرفت که این واگذاری از منظر داربودن اهلیت خریدار، چندان هم که گفته می شود، بیراهه نرفته و از این پس باید روی قیمت نازل-بخوانید مفت فروشی- معامله تمرکز پیدا کرد.

علی اکبر روح نواز

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
شیر تولیدی شرکت دولتی کشت و صنعت پارس قبلا به کدام شرکت فروخته می شده؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار