با حضور دستجات عزاداری
هجدهمین همایش استقبال از محرم با حضور دستجات عزاداری شامگاه سه‌شنبه در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ 28 August 2019

به گزارش تابناک اردبیل،هجدهمین همایش استقبال از محرم با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، مسئولان استانی، مردم دارالارشاد و دستجات عزاداری شامگاه سه‌شنبه در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام سید حسن عاملی در این مراسم، اظهار کرد: حسینیت باید در رفتارهای اجتماعی و جامعه نمود عینی پیدا کرده و تاثیر خود را در سبک و سیاق زندگی فردی نیز نشان دهد و اگر این چنین باشد آن زمان تفاوت بین ما که اعتقاد به حسین داشته و رهرو اندیشه حسینی هستیم با سایرین نمایان می‌شود.

وی افزود: نهضت حسینی نهضتی اصلاحی بوده و امام حسین(ع) شهید اصلاح است چرا که امام حسین(ع) برای اصلاح جامعه تلاش می‌کرد و از این رو فساد و مفسدان جایی در دستگاه امام حسین(ع) نداشته و هیچ شخص مفسدی نمی‌تواند حسینی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عنوان کرد: با توجه به آن‌که نهضت امام حسین(ع) نهضتی اصلاحی بود پس باید حسینیت ما نیز رنگ و بوی اصلاحی داشته باشد و در اصلاح خود، خانواده و جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکنیم و زمانی‌که لبیک‌گوی امام حسین(ع) هستیم باید به‌صورت تمام و کمال رهرو وی باشیم و بنا به لبیکی که گفته‌ایم باید خصلت‌ها و ویژگی‌های امام حسین(ع) را در زندگی خود جاری سازیم.

وی تشریح کرد: بیعت با حسین(ع) بیعت با خدا بوده و اراده آن امام شهید، اراده‌ای الهی است و زمانی‌که ایشان تاکید به برپایی نماز داشته و نماز را حافظ انسان از فحشا و منکر می‌دانند پس این موضوع باید در جامعه‌ای که عشق به او دارد نمود پیدا کرده و چنین جامعه‌ای به دور از منکر، فحشا، فساد، دروغ، بی عدالتی، تبعیض و گناه باشد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: کشور ما در سیاست‌های خارجی خود عملکرد بسیار مناسبی داشته به‌طوری‌که حسرت را بر دل دشمنان اسلام قرار داده، در سبک و آداب زندگی و مسائل مالی نیز باید تمام تلاش خود را برای تقویت نقطه اشتراک بین اعتقاد به اندیشه حسینی انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عنوان کرد: وهابیت و دشمنان شیعه با به راه‌انداختن دسیسه‌های مختلف سعی در تضعیف قدرت شیعه و تفکر حسینی دارند اما شیعیان واقعی همواره با آگاهی بالا در برابر نقشه‌های شوم دشمنان ایستادگی کرده و این چنین شور و شوق حسینی را به راه انداخته‌اند.

وی گفت: عزاداران حسین باید در مراسمات عزاداری خود با آگاهی بالا شرکت کرده و از خرافه‌پردازی و اقداماتی از این قبیل که فرصت سوء استفاده به دشمنان می‌دهد، پرهیز کنند و در عزاداری‌های خود احترام به آرامش و آسایش مردم را در نظر بگیرند.

همچنین در این مراسم از پیرغلامان دربار حسینی تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار