خبرگزاری روسی "ریانووستی" از مذاکره سران دو کشور روسیه و ترکیه بر سر تحویل هواپیمای جنگنده پیشرفته روسی سوخو 37 و 57 از سوی روسیه به ترکیه خبر داده است.
کد خبر: ۷۷۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ 28 August 2019

به گزارش عصرایران، همزمان با سفر "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه به روسیه  و بازدید دیروز اردوغان و پوتین از هواپیمای سوخوی پیشرفته روسی در نمایشگاه هوایی" مکس 2019" روسیه در حومه مسکو، خبرگزاری ریانووستی از مذاکره سران دو کشور برای تحویل این مدل هواپیمای جنگنده روسی به ترکیه خبر داده است.

دولت روسیه پیشتر در پی اعلام عدم تحویل هواپیمای پیشرفته اف-35 آمریکا به ترکیه، از تمایل مسکو برای فروش هواپیماهای پیشرفته سوخو به ترکیه خبر داده بود. اردوغان نیز تهدید کرده بود در صورت عدم تحویل هواپیمای اف-35 آمریکایی از سوی دولت ترامپ به ترکیه، دولت آنکارا نیازمندی‌های دفاعی خود را از دیگر منابع از جمله روسیه تامین خواهد کرد.

آمریکا و ترکیه بر سر خرید سامانه ضد هوایی اس-400 روسی از سوی ترکیه، اختلاف نظر دارند و واشنگتن پس از تسلیم محموله‌های این سیستم ضد هوایی از سوی روسیه به ترکیه، اعلام کرد هواپیمای اف-35 را تحویل ترکیه نمی‌دهد. از نظر واشنگتن ترکیه به عنوان متحدی عضو ناتو برای غرب، نباید برای تامین نیازمندی‌های دفاعی خود به سمت روسیه برود.

بر اساس خبر "ریانووستی"، مقامات ارشد ترکیه و روسیه در حاشیه دیدار اردوغان از روسیه، درباره تحویل هواپیمای سوخوی 37و57 با یکدیگر مذاکره کرده‌اند.

در صورت خرید نهایی این هواپیما از سوی ترکیه، دولت آنکارا به جای سیستم دفاع ضد موشکی آمریکایی "پاتریوت" از سیستم روسی اس-400 و به جای هواپیمای اف-35 آمریکایی هواپیماهای سوخوی پیشرفته 37 و 57 را جایگزین خواهد کرد.

بنا به گزارش ریانووستی، اردوغان دیروز در بازدید از نمایشگاه هوایی "مکس 2019" هنگام مواجهه با هواپیمای سوخوی 57 روسی، از پوتین همتای روس خود پرسید: قرار است از اینها بخریم؟ و پوتین در جواب پاسخ داد: بله می‌توانید بخرید. سپس دو رهبر از پلکان بالا رفتند و داخل کابین خلبان هواپیمای سوخوی 57 را تماشا کردند و توضیحاتی از سوی متخصصان نظامی روسی به اردوغان ارایه شد.

بازدید اردوغان و پوتین از هواپیمای روسی سوخو57 در نمایشگاه هوایی "مکس 2019" روسیه در حومه مسکو/عکس: رویترز

ریانووستی: اردوغان به جای اف-35 آمریکایی سوخوی -57 روسی می‌خرد

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار