هیجدهمین همایش استقبال از ماه محرم و تجلیل از پیرغلامان حسینی در دارالارشاد پایتخت حسینیت با شکوه هر چه تمامتر و به همت شهرداری اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸ 28 August 2019

به گزارش تابناک اردبیل، در این مراسم که در مسجد اعظم اردبیل و با حضور خیل مشتاقان و عزاداران حسینی از شهرهای مختلف کشور و جمهوری آذربایجان برگزار شد، شاعران و مداحان دربار حسینی در فضیلت و منقبت امام مظلومان و یاران باوفای آن حضرت به اجرای برنامه پرداخته و حال و هوایی عاشورایی در شهر اردبیل که از چند روز پیش به استقبال ماه عزای حسینی رفته است، برپا شد.

شهردار اردبیل در این مراسم اظهار کرد: ما برای هیجدهمین سال متوالی و با محتوای غنی‌تر همایش استقبال از ماه محرم را برگزار کردیم تا اهالی دارلارشاد اردبیل در روزهای آینده با طشت‌گذاری و آئین‌های سنتی به استقبال ماه خون و قیام بروند.

حمید لطف‌اللهیان خاطرنشان کرد: سرمایه اصلی مردم اردبیل سرمایه معنوی و عشق به سالار شهیدان و برادر باوفایش حضرت عباس است که همه ساله در ایام منتهی به ماه محرم و صفر عزاداری‌های پرشور همراه با نفس گرم مداحان برگزار شده و زمینه اصلاح‌گری و تعالی جامعه فراهم می‌آید.

وی برگزاری این همایش را یک رویداد فرهنگی بیان کرد و گفت: ما همچنان بر این باوریم بیشترین سهم سرمایه‌گذاری در شهر اردبیل باید بر محور و مدار فرهنگی باشد تا سایر حوزه‌ها نیز خود به خود اصلاح و زمینه تقویت آنها فراهم آید.

در این مراسم همچنین از 9 نفر پیرغلام حسینی از محلات مختلف شهر اردبیل با اهدای لوح سپاس، تندیس و هدایایی تجلیل شد که حاج میرجمعه سیدمتین از محله اوچدکان، حاج عدالت کوهی از محله دانش‌آباد، احسن عرشی از محله آبروان، میرزاآقا عمادی از محله اوچدکان، علی حسینیان از محله دروازه، اکبر شاهی‌زاده از محله تازه شهر، اروج علیزاده از محله ائمه اردبیل، توحید علی‌محمدی از محله گلمغان و حاج رجب مطلع‌زاده از محله محمدیه اردبیل به عنوان پیرغلامان دربار حسینی که سال‌های طولانی در برگزاری آئین‌های سنتی عزاداری اردبیل تلاش کرده‌اند تجلیل شد.

همچنین در ادامه مراسم نیز از آخرین نسخه آثار مرحوم بیضای اردبیلی با نام «یدبیضای اردبیلی» با جمع‌آوری و تدوین استاد بحرالعلومی به عنوان یک مجلد رونمایی شد تا شعرا و مداحان اهل بیت از این اثر ارزشمند در آئین‌ها و برنامه‌های مختلف استفاده کنند.

هجدهمین همایش استقبال از محرم در اردبیل به روایت تصویر

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار