مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با تاکید بر اینکه با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده در مورد تعیین تکلیف حدود ۵۰۰ تن برنج اروگوئه‌ای وارد شده به استان، تابع تصمیمات مسئولان کشوری هستیم، گفت: فعلا اجازه توزیع این برنج‌ها را در استان نداریم.
کد خبر: ۷۷۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶ 04 September 2019
به گزارش عصر ایران به نقل از صدای زنجان، محمد ایزدی در تور رسانه‌ای و نشست با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر تعیین تکلیف برنج‌های آلوده وارداتی انبار شده عنوان کرد: چند سال اخیر بیش از ۳۰ هزار تن برنج از اروگوئه وارد کشور شد. در آن زمان طبق مقررات و استانداردهای اعلامی به لحاظ فلزات سنگین مشکلی نداشته است اما به دلیل تغییرات ایجاد شده در استاندارد و ایجاد محدودیت در این زمینه، بخشی از این برنج‌ها در کل کشور غیرقابل مصرف اعلام شد.

ایزدی اضافه کرد: فلزات سنگین به خود مزرعه و خاک آن برمی‌گردد. در اکثر برنج‌ها شاید این میزان فلزات سنگین وجود داشته باشد ولی به عنوان کارشناس غله سئوالم این است آیا دستگاه‌های نظارتی به تمامی برنج‌های داخلی و خارجی که عمده آنها تاریخ انقضا هم ندارند و در تمامی مراکز فروش، عرضه می‌شوند نظارت می‌کنند؟

این مسئول با تاکید بر اینکه با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده، اداره کل غله و خدمات بازرگانی نیز در مورد تعیین تکلیف حدود ۵۰۰ تن برنج اروگوئه‌ای وارد شده به استان، تابع تصمیمات مسئولان کشوری است، افزود: فعلا اجازه توزیع این برنج‌ها را در استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه مشکل برنج‌های اروگوئه‌ای در بعضی از استان‌ها برطرف شده است، عنوان کرد: البته مشکل برنج‌های اروگوئه‌ای در برخی از استان‌ها نیز هنوز حل نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار