مدیرکل کار اردبیل اعلام کرد:
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته بیش از ۴ هزار مجوز مشاغل خانگی در نقاط مختلف استان اردبیل صادر شده است.
کد خبر: ۷۷۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ 13 September 2019
صدور ۴هزار مجوز مشاغل خانگی در اردبیل/شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز

به گزارش تابناک اردبیل، قاسم رحیمی در نشست با تعاون گران برتر استان اردبیل عنوان کرد: برای حمایت از اشتغال به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار توانمندسازی و معرفی افراد برای بهره مندی از تسهیلات مشاغل خانگی در اولویت برنامه‌های اداره کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته مجوز چهار هزار شغل خانگی در استان اردبیل صادر شده است، افزود: در این بخش بیش از هزار و ۱۸۳ طرح تسهیلات کم بهره دریافت کردند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل ارزش تسهیلات اعطایی را ۱۳۱ میلیارد ریال در بخش مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: در این بخش برای ۸۰۵ طرح در مجموع روستاهای استان تسهیلاتی به ارزش ۸۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

رحیمی به تشریح چگونگی حمایت از واحدهای تولیدی استان پرداخت و یادآور شد: از محل تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی نیز برای بیش از دو هزار و ۸۰۰ طرح، ۳۱۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گفته وی دادخواست‌های کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان اردبیل با افزایش حدود هفت درصدی روبرو شده و در این بخش بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر نیز از بیمه بیکاری برخوردار شدند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه ساماندهی اتباع خارجی در دستور کار قرار گرفته و در این خصوص طی سال گذشته صدور ۲۷ فقره پروانه کار یا تمدید آن انجام پذیرفته است، یادآور شد: در یک سال گذشته ۱۲ تبعه کارگر غیرمجاز در اردبیل شناسایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار