توصیه انتخاباتی قاضی القضات اردبیل
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: شایسته است برای تحرک بخشی به حوزه قانونگذاری کشور بهترین نیروها در حوزه قضائی و حقوقی در عرصه انتخابات مجلس ورود کنند.
کد خبر: ۷۸۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷ 05 October 2019

به گزارش تابناک اردبیل، سیدناصر عتباتی در همایش نقش حقوقدانان، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در گام دوم انقلاب در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: این همایش با رویکرد ارتقای فرهنگ حقوقی جامعه به همت بسیج حقوقدانان و مرکز کارشناسان دادگستری و کانون وکلا برگزار می‌شود تا زمینه عملیاتی شدن مفاد گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری فراهم آید.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهدای عرصه نظم و امنیت و عدالت و قضاوت خاطرنشان کرد: امروز به تاسی از خون شهدا و ایثارگری فرزندان این مرز و بوم ما باید در احقاق حق مردم و برقراری عدالت جانفشانی و ایثارگری کرده و زمینه اعتلای نظام اسلامی را فراهم کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ضرورت اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب را بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری یادآور شد و گفت: این بیانیه تقارن شایسته‌ای با آغاز دور جدیدی از فعالیت مجموعه قضایی را با ریاست رئیسی تجربه می‌کند که امیدواریم در گام دوم بتوانیم به تشکیل تمدن نوین اسلامی دست یابیم.

عتباتی افزود: در حوزه قضایی با الهام از بیانیه گام دوم انقلاب هم در حوزه صدور آرا و هم بازیگران اجرایی این بیانیه و اهداف متعدد تعریف شده گام‌های جدی و عملیاتی برداشته شود، چرا که امروز در تقویت نظام اسلامی به مدیریت جهادی و عملی شدن شعار ما می‌توانیم نیاز جدی داریم.

وی رویکرد مبارزه با فساد را از اصلی‌ترین هدفگذاری قوه قضائیه در ماه‌های اخیر اعلام کرد و گفت: ما تنها با تکیه بر نیروی انسانی مستعد و توانمند می‌توانیم در این حوزه موفق عمل کنیم چرا که راه برون رفت کشور از مشکلات فعلی تکیه بر نیروی انسانی جوان، متعهد و متخصص است که قطعا در حوزه قضائی نیز تاثیرگذاری آنها را شاهد خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: نباید اجازه دهیم تا قانون‌گریزی و عدم پذیرش قوانین در جامعه عادی شود، بلکه در تحقق جامعه عادلانه و خفظ حقوق شهروندی باید در گام اول آگاهی مردم ارتقا یابد که در این باب نقش وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری بسیار جدی و اساسی به نظر می‌رسد.

عتباتی توجه به بهداشت قضائی را از ضرورت‌ها خواند و تصریح کرد: ما بیش از 3 هزار و 800 عنوان مجرمانه در کشور داریم که بهتر است با نگاه درست به فکر جایگزینی مجازات‌های حبس باشیم تا همه افراد جامعه بتوانند با اطلاع و آگاهی کامل از دایره بزه و ارتکاب جرم به دور باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به نزدیکی انتخابات مجلس و ضرورت ارتقای مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات اشاره کرد و گفت: شایسته است بهترین نیروها در حوزه قضائی و حقوقی در این عرصه ورود پیدا کنند تا ما افراد مطلع و آگاه از حوزه قانون‌گذاری را راهی مجلس کنیم تا ایرادی که سال‌هاست در سیستم تقنین کشور و همچنین عدم تحرک کمیسیون حقوقی مجلس مشاهده می‌شود به نوعی رفع شود.

عتباتی خاطرنشان کرد: توجه به نیروی انسانی متعهد، مستعد، جوان و کارآمد از ضرورت‌های تقویت نهاد قضاوت است که در مسیر برپایی عدالت می‌تواند گامی موثر باشد.
وی با انتقاد از تعدد ورودی پرونده‌ها به دادگستری در حوزه‌های مختلف و غفلت از اصل صلح و سازش در جامعه گفت: اصلا مطلوب نیست که 6 هزار و 917 پرونده در کمتر از پنج ماه در حوزه ضرب و جرح، 5 هزار پرونده در حوزه توهین به افراد و اشخاص و 3 هزار فقره پرونده در حوزه تخریب وارد کراجع قضایی شود در حالی که با افزایش سطح آگاهی حقوقی مردم و تقویت فرهنگ صلح و سازش می‌توان ورودی این پرونده‌ها را تعدیل کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: نباید وکلای ما از ارجاع پرونده به شوراهای حل اختلاف امتناع کنند و یا بخواهند در مقابل آن جبهه‌گیری کنند، بلکه ضروری است فرهنگ استفاده از وکیل و مشاور در جامعه توسعه یافته و با تقویت برنامه های آموزشی و ارتقای آگاهی مردم آسیب‌ها در جامعه به حداقل برسد.

عتباتی بیان کرد: چرا در جامعه ما باید خشونت رفتاری و کلامی بیداد کند، در حالی که باید در کنار پائین آوردن سطح انتظارات مردم در حد معقول و قانونی موارد اصلاح‌گرانه در این زمینه به افراد جامعه گوشزد شود.

وی از وکلا و کارشناسان دادگستری و حقوقدانان خواست؛ در مبارزه با فساد یاریگر دادگستری استان بوده و با مجموعه‌های مردم نهاد در کنترل آسیب‌های اجتماعی همکاری کنند و در کنار آن سعی‌شان بر این باشد تا به تقویت سرمایه‌های اجتماعی و افزایش اعتماد و وثوق مردم در مبارزه با فساد و جرایم سازمان یافته کمک‌کار این مجموعه باشند.منبع:ایسنا

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
پس پرونده های انباشته قضایی را که ناشی از کمبود قاضی درست شده کی رسیدگی کنه!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار