سونامی سرطان سینه
مؤسس کمپین آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان پستان گفت: در هر ۴۰ دقیقه یک زن در ایران به سرطان پستان مبتلا می‌شود
کد خبر: ۷۸۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ 08 October 2019

به گزارش تابناک اردبیل، افسانه اقبال نیا در همایش آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان سینه که به همت امور زنان و خانواده وزارت ارشاد در این وزارتخانه برگزار شد، خاطرنشان کرد: در صورت بی توجهی، سال آینده این آمار به ٢٨ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود:در حال حاضر، آمار مبتلایان به این سرطان در کشور هشت درصد است یعنی از هر هشت زن دو نفر مبتلا به این سرطان هستند.

وی با بیان اینکه سلامتی زنان تنها با توجه و ارزش نهادن به خود و انجام معاینات اولیه به دست می‌آید، افزود: آمار هشت درصد امسال، طبق اعلام وزارت بهداشت سال آینده به ٢٨ درصد افزایش خواهد یافت، موضوعی که ضرورت توجه به این سرطان را دوچندان کرده است.

اقبال نیا گفت: سرطان سینه در صورت تشخیص به موقع درمان کامل به دنبال دارد؛ این سرطان با توجه به این که بالاترین آمار مرگ را در کشور دارد اما جزء خوش خیمترین سرطان ها است چرا که تشخیص به موقع این میهمان ناخوانده خطرناک، سریع است.

وی در مورد علایم این سرطان افزود: این سرطان با توده ای به اندازه یک عدس، زخم دور پستان، جوش چرکی، کشیده شدن نوک پستان به داخل، وجود ترشحات و عدم تقارن پستان ها بروز می کند.

به گفته این متخصص، این سرطان هر چه در مراحل اولیه شناسایی و تشخیص داده شود درمان راحت تری دارد و فرد سال ها می تواند به زندگی ادامه دهد.

وی ادامه داد: سرطان سینه در صورت تشخیص در مراحل مختلف، نخست با دارو و سپس جراحی کنترل می شود و در تشخیص دیرهنگام منجر به مرگ بیمار خواهد شد.

اقبال نیا به زنان توصیه کرد: به بدن احترام بگذارید و با معاینات ماهانه در منزل به جنگ بیماری بروید و در صورت تشخیص به جراح مراجعه کنید.

مؤسس کمپین آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان پستان که در سال ١٣٩٣ تأسیس شده است، با تاکید بر این که سرطان پایان راه نیست، گفت: افراد مبتلا به سرطان به شدت نیازمند روحیه دادن هستند. در واقع برآورده کردن نیازهای روحی آنان، درمانی بر دردها و امیدی دوباره به سالم بودن می دهد.

وی افزود: متاسفانه ۶۰ درصد مردان در صورت مشاهده سرطان در زنان، آنها را ترک می کنند. پس زنان باید با معاینه و توجه به خود، زندگی سالمی برای خود و فرزندان و سایر اعضای خانواده فراهم کنند.

اقبال نیا درباره عملکرد کمپین آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان پستان گفت: این کمپین مانند چتری تمام زنان مبتلا به سرطان را حمایت روحی و معنوی می کند تا زنی در دورترین نقطه در انزوای سرطان جان ندهد.منبع:ایرنا

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار