شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: عمده هزینه‌های موکبی که شهرداری اردبیل در قصر شیرین در خدمت به زائران حسینی برپا کرده کارکنان شهرداری اردبیل پرداخت کردند.
کد خبر: ۷۸۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ 12 October 2019
ع

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: مجموعه شهرداری اردبیل خودشان فی‌ سبیل‌الله در خدمت زائران حسینی خواهند بود و به دلیل برخی اتفاقاتی که در خاک عراق رخ داده ما امسال موکب خود را در مرز خسروی دایر خواهیم کرد تا به زائران اربعین حسینی در این منطقه ارائه خدمات کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این موکب خود کارکنان بدون اینکه هزینه‌ای را به شهرداری تحمیل کنند و با کمترین منابع شهرداری به ارائه خدمات خواهند پرداخت به طوری که به خودجوش همکاران ما هم در اعزام نیرو و هم تامین هزینه‌های موکب پیشقدم شدند تا از محل حقوق خود هزینه‌ها را تامین کنند.

شهردار اردبیل افزود: در جلسه‌ای که در قالب ستاد اربعین در اردبیل برگزار شد با توجه به درخواست مسئولان ما 40 دستگاه اتوبوس را در ارائه خدمات به زائران اربعین و نقل و انتقال برخی از تجهیزات و امکانات ستاد در اختیار آنها قرار دادیم تا با تردد در مسیر اردبیل تا مهران بتوانند در خدمات‌رسانی موفق عمل کنند.

لطف‌اللهیان گفت: ما همچنین نسبت به تهیه ظروف یکبار مصرف و در صورت نیاز سرویس‌های بهداشتی سیار در روزهای آینده اقدام خواهیم کرد و در کنار آن همکاران ما سعی خواهند کرد تا در قالب 40 دستگاه اتوبوس جابجایی مسافران و زائران را تا مرزها انجام دهند.

وی از ارائه خدمات به زائران جمهوری آذربایجان در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: با استقرار موکبی در امامزاده سیدصدرالدین اردبیل ما عهده‌دار پذیرایی، اسکان و توزیع بسته‌های فرهنگی برای زائران کربلا هستیم که از چند روز پیش این کار شروع شده و در هفته پیش رو نیز ادامه خواهد داشت.

شهردار اردبیل بیان کرد: مجموعه شهرداری اردبیل و شورای شهر تلاش می‌کنند تا در این ایام که به یاد و نام امام حسین(ع) مزین شده بهترین خدمات را به زائران عتبات عالیات انجام دهند تا اسباب خشنودی و رضای الهی و بندگان نیز فراهم آید.

شهرداری درصدد حل مشکل زمین‌های کارگاهی فرهنگیان است

لطف‌اللهیان در بخش دیگری از سخنان خود به پیشنهاد ارائه شده مبنی بر ارزیابی مجدد زمین کارگاهی فرهنگیان در اردبیل بدون اخذ کسر از نسق و آمادگی برای حل مشکل جامعه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: با تصویب اعضای شورای شهر قرار شد برای همیشه این مشکل رفع و زمینه مساعدت به فرهنگیان با هدف تعیین تکلیف 50 قطعه زمین کارگاهی برای مجموعه شریف فرهنگیان در اردبیل فراهم آید.

وی به ساخت تندیس شاه اسماعیل خطایی و اهدای آن به مرکز علویان اتریش اظهار کرد: با توجه به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی شهرداری اردبیل این تندیس را آماده کرده و با هدف افزایش مراودات فرهنگی و اجتماعی در روزهای آینده تندیس به نماینده اتریش اهدا خواهد شد تا در محوطه مرکز علویان اتریش نصب شود.

شهردار اردبیل بیان کرد: ساخت این تندیس از سوی شهرداری اردبیل به عنوان هدیه به این مرکز برون مرزی هیچ مشکلی ندارد و هیئت انطباق در فرمانداری نباید به این موضوع ایراد بگیرد و ما در شان شورا و شهرداری بدون اینکه در این زمینه کوتاه بیائیم خودمان این تندیس را به مسئولان مرکز علویان اتریش تقدیم خواهیم کرد.

هنوز زمین احداث پارک دوم بانوان تامین نشده است

لطف‌اللهیان در مورد احداث پارک دوم بانوان و بلاتکلیفی زمین واگذار شده برای احداث این پارک خاطرنشان کرد: پارک موجود برای بانوان در پنج سال اخیر خدمات خوبی را برای این قشر ارائه کرده و با احداث فرهنگسرا روزانه برنامه‌های مختلفی در این پارک برای بانوان اجرا می‌شود که نمونه آن برگزاری برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است و در کنار آن اخیرا از المان بانو نیز در این فرهنگسرا رونمایی کردیم.

وی ادامه داد: قرار نیست ردیف اعتباری احداث پارک دوم بانوان در اردبیل حذف شود، بلکه امسال به دلیل عدم مکان‌یابی برای احداث پارک دوم بانوان قرار شد از ردیف احداث پارک اعتبار مورد نظر برای عملیاتی شدن دو دستگاه عابر پیاده در شهر اردبیل اختصاص یابد تا ما در سال آینده بتوانیم این پارک را با یک مکان‌یابی مناسب احداث کنیم.

شهردار اردبیل گفت: پل عابر پیاده راه‌اندازی شده در مقابل دانشگاه محقق اردبیلی رضایت دانشجویان و اساتید را به همراه داشته و ما تصمیم گرفتیم دو پل جدید را در جلوی مهدیه اردبیل و اتصال شهرک نادری به شورابیل عملیاتی کنیم که در این زمینه اعضای شورای شهر نیز موافقت خود را اعلام کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار