کد خبر: ۷۸۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴ 12 October 2019

به گزارش ایسنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان حضور در مشگین‌شهر و در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد تدابیر صادراتی ویژه برای صدور سیب به خارج از کشور اظهار کرد: ما همچنان در صادرات سیب درختی به عراق با مشکل روبرو هستیم و شرایط برای این صادرات مهیا نیست.
رضا رحمانی خاطرنشان کرد: با موانع پیش آمده به نظر می‌رسد باید فکری اساسی به حال محصولات باغی اندیشیده شود تا صنایع فرآوری، بسته‌بندی و همچنین احداث سردخانه‌ها تقویت شده تا در فصل برداشت محصول با انباشت محصولات کشاورزی به ویژه سیب روبرو نشویم.
وی بیان کرد: البته اخیرا تمهیدات لازم برای ذخیره‌سازی سیب و همچنین پرتغال شب عید با همکاری بازرگانی داخلی انجام شده تا بخشی از التهاب بازار گرفته شده و به قیمت واقعی سیب عرضه شود.
این اظهارات نه چندان راهگشا و موثر در درمان این مشکل باغداران نه تنها موانع را حل نخواهد کرد بلکه دمیدن بر آتش برافروخته دل باغدارانی خواهد بود که این روزها مجبور هستند محصول باغات خود را به کمتر از 1500تومان به فروش رسانده و حتی در تامین نیازهای اولیه خود با مشکلات عدیده‌ای روبرو شوند.
باغداران مشگین‌شهری که یک در میان با مشکل سرمازدگی و یا به فروش نرفتن محصولشان روبرو هستند، در سال‌های اخیر اعتراض خود را به وضعیت نابسامان تولید محصولات باغی اعلام کردند که در این بین بریدن درختان سیب و همچنین رهاسازی این محصول در جاده‌ها از جمله این اعتراضات بوده که همچنان فریادی که به گوش مسئولان برسد، وجود ندارد.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار