کد خبر: ۷۸۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹ 13 October 2019

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساکنان اردبیل که روز جمعه به خاطر کاهش فشار در تراز نزدیک به زمین شاهد وزش گرمباد و افزایش دمای هوا به ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر بودند اکنون با ریزش باران و دمای ۱۲ درجه هوای مطبوع پاییزی را تجربه می‌کنند.

از شهرستان های نیر ، نمین ، سرعین و ایستگاه فرودگاه اردبیل نیز ریزش باران و استقرار هوای سرد و مه آلود گزارش شده است.

این دگرگونی‌های جوی که ناشی از نفوذ یک ناوه فعال اطلسی و زبانه هوای سرد پرفشار عرض‌های بالاتر است از در پیش بودن روزهای پاییزی پربرکت برای ساکنان اردبیل خبر می‌دهد استانی که کشاورزی و باغداری منابع تامین درآمد قسمت عمده‌ای از درآمدهای اقتصادی آن است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های قابل ملاحظه و کاهش محسوس دمای هوا از امشب تا عصر فردا در پهنه گسترده‌ای از این استان به ساکنان منطقه هشدار داد.

فرهاد عبدالعلی‌پور افزود: خودداری از قرارگیری در بستر و حواشی رودخانه‌ها و مسیل‌ها،پرهیز از کوهنوردی و رفتن به کوهپایه به خاطر بارش برف در بلندی‌های استان، کنترل دمای مرغداری‌ها و گلخانه‌ها و رانندگی با احتیاط در جاده‌های خیس و مه‌آلود ازجمله نکات ایمنی هستند که توصیه می‌شود.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی خود از هوای بسیار متغیر برخوردار است،در سال‌های معمول در اواسط آبان ماه برف و سرما در نقاط سردسیر این استان از جمله شهرستان اردبیل آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار