اردبیل_ایرنا_ یک چوپان در روستای منامن از توابع بخش خورش‌رستم خلخال در جریان حمله یک قلاده پلنگ به گله گوسفندان مجروح و راهی بیمارستان شد.
کد خبر: ۷۸۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ 15 October 2019
حمله پلنگ یک روستایی را در خلخال راهی بیمارستان کرد

بهبود محمودی چوپان ۴۷ ساله منامنی در بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه عصر دوشنبه زمانی اتفاق افتاد که به همراه یک چوپان دیگر در حال چرای گوسفندان در چراگاه‌های اطرف روستا بودیم.

او افزود: گوسفندان در منطقه کوهستانی و چراگاه‌های واقع در منطقه حفاظت شده آق‌داغ در حوالی روستای منامن مشغول چرا بودند که ناگهان مورد حمله یک قلاده پلنگ قرار گرفته و چون در مسیر حمله پلنگ به گوسفندان بودم،  توسط این حیوان مورد هجوم قرار گرفته و به زحمت با کمک چوپان همراهم و نیز  سگ‌های نگهبان گله از دست پلنگ رها شدم.

دکتر اسماعیل صالحی ، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این چوپان از ناحیه سر، صورت و دست آسیب دیده و هم‌اکنون تحت درمان بوده و دست کم باید سه روز در بیمارستان تحت مراقبت باشد.

مهدی کسایی ، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال هم گفت: ادعای این چوپان درباره حمله پلنگ با اعزام ماموران این اداره به محل حادثه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

او اظهار داشت: در صورت تایید حمله پلنگ به این فرد خسارات ناشی از حمله از طریق بیمه به فرد مصدوم جبران خواهد شد.

پلنگ ایرانی در مناطق مختلف منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال بارها از طریق اهالی ساکن روستاهای واقع دراین منطقه و همچنین ماموران حفاظت محیط زیست این شهرستان مشاهده شده و تصاویر این حیوان در منطقه از سوی عکاسان و تصویربرداران این اداره ضبط و ثبت شده است.

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است، بیشترین مناطق جنگلی و نیز مناطق حفاظت شده استان در این شهرستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار