مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل:
مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: به‌منظور حمایت از حوزه فرهنگی برای کسانی که از بخش حمایت کنند معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۷۸۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶ 16 October 2019

 رسول نوع پرور در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های استان با تاکید بر منزلت کتاب و کتابخوانی افزود: استفاده از ظرفیت‌ها و چهره‌های شاخص فرهنگی، ورزشی، هنری، مذهبی به عنوان الگو‌های تأثیرگذار نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد.

وی با اشاره به ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم در خصوص بخشودگی مالیاتی اصناف و بخش صنعت افزود: قانون‌گذار به منظور حمایت از بخش فرهنگی با تصویب ماده ۱۷۲ برای کسانی که از بخش فرهنگی حمایت کنند معافیت‌هایی را در نظر گرفته است.

در ادامه پروانه رضاقلیزاده اظهار کرد: بستر سازی برای توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی درکتابخانه‌های شهری و روستایی در اولویت کار قرار گرفته و این برنامه‌ها به صورت مستمر برگزار می‌شود که با استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی نیز مواجه است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل با اشاره به اینکه این مجموعه‌های فرهنگی نیاز به تأمین منابع مکتوب در سطوح مختلف به‌ویژه در حوزه کودک و نوجوان دارند، اضافه کرد: در این زمینه رایزنی‌های مختلفی با گروه‌ها و اصناف صورت گرفته است که این امر در تأمین نیازهای علمی کودکان و نوجوانان تأثیرگذار خواهد بود.

وی در خصوص نیازهای کتابخانه‌های عمومی در بخش تأمین تجهیزات، توسعه کتابخانه‌های مناطق و توسعه فعالیت‌های کتابخوانی و فرهنگی در روستاهای استان گفت: در این زمینه نیازمند مساعدت نهادها و سازمان‌های مختلف هستیم.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار