معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مطرح کرد؛
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: حفظ و ارتقای سلامت مردم با رعایت و اصلاح الگوی صحیح تغذیه محقق می‌شود.
کد خبر: ۷۸۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ 16 October 2019
غ

به گزارش تابناک اردبیل، محسن ارزنلو در نشست با خبرنگاران به مناسب روز جهانی غذا و دارو اظهار کرد: طراحی نشانگرهای تغذیه‌ای در مواد غذایی تولید شده در کشور ضروری است و با هر واحد تولیدی که از الصاق این نشانگر بر روی محصول تولید شده اجتناب کند، برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این نشانگرها به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط هستند، خاطرنشان کرد: تمام واحدهای تولیدی موادغذایی در استان به دقت از سوی معاونت غذا و دارو با تشکیل گشت‌های مشترک بهداشتی کنترل می‌شود و هیچ واحد بهداشتی حق تولید موادغذایی غیراستاندارد را ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعطای نشان ایمنی به محصولات سلامت محور در استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: این نشان ایمنی به واحدهای تولیدی که الگوی صحیح تغذیه‌ای را رعایت کرده‌اند، اعطا می‌شود که در سال گذشته واحد تولیدی مشگین‌لبن موفق به دریافت این نشان شد.

ارزنلو مبارزه با قاچاق موادغذایی سلامت‌محور در استان را یکی از وظایف اصلی این معاونت اعلام کرد و گفت: ورود و خروج موادغذایی، آرایشی و بهداشتی و دارو و ملزومات پزشکی در کارگروه مستقر در استانداری اردبیل بررسی می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: تنها محصولاتی که از مبادی قانونی وارد کشور می‌شوند، مجوز سلامت را دریافت می‌کنند.

وی از طراحی سامانه تیتک در سازمان غذا و دارو خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بیماری‌های قلبی و چاقی علت اصلی مرگ و میرها را در جهان و حتی کشورمان تشکیل می‌دهد، سیاست سازمان غذا و دارو توسعه غذاهای ویژه فراسودمند است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از حرکت سازمان به سمت تولید محصولات پروبیوتیکی خبر داد و تصریح کرد: این محصولات در تمام کشور توزیع می‌شود تا در برنامه‌ریزی بلندمدت تغذیه مردم در مسیر صحیح قرار گرفته و کمتر با بیماری‌ها مواجه شویم.

ارزنلو در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید از 994 کارخانه تولید موادغذایی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از این کارخانه‌ها بالغ بر 600 مورد نمونه‌برداری شده و بیش از 275 پروانه بهره‌برداری بهداشتی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه دوبار بازار عرصه محصولات خام کشاورزی نیز مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرد و با انجام آزمایش‌های متعدد سلامت از ورود موادغذایی غیراستاندارد و ناسالم به سفره‌های مردم جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار