استاندار اردبیل و معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان ضمن دیدار و گفت و گو با همدیگر چندین منطقه در مرزهای مشترک ایران و آذربایجان را برای راه اندازی شهرک صنعتی مشترک مورد بازدید قرار دادند.
کد خبر: ۷۸۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ 20 October 2019
جانمایی شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در استان اردبیل

به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل روز شنبه در حاشیه نشست با هیات جمهوری آذربایجان گفت: در راستای راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک سه نقطه از استان اردبیل مورد مشاهده  قرار گرفت و مناطقی که شرایط بهتری داشت از سوی ۲ طرف برای راه اندازی شهرک صنعتی مشترک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اکبر بهنامجو بیان کرد: استان اردبیل تعهدات زیرساختی برای تامین آب ، برق و گاز را برای این شهرک صنعتی مشترک تامین خواهد کرد، ما  ظرفیت‌های خود از جمله  فاصله مکانی با راه‌های اصلی و راه‌آهن، اینترنت، برق و آب و همچنین معافیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاران را به طرف آذری اعلام کرده‌ایم.

وی با اشاره با بیان اینکه نیمی از ظرفیت نیروگاه ۱۲۰۰ مگاواتی موجود در منطقه آزاد بوده و می‌تواند از آن در شهرک صنعتی مشترک استفاده کرد، گفت: فرودگاه پارس‌آباد و نیز  فرودگاه بین‌المللی اردبیل در مرکز استان و نیز بزرگراه‌های در حال ساخت به مرکز استان مزیت و قابلیت بسیار خوبی برای این امر خواهد بود.

بهنامجو اضافه کرد: در هفته‌های آینده با سفر هیات رسمی از جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان موضوع ایجاد شهرک صنعتی مشترک بررسی  شده و با حضور ۲ 

رئیس‌جمهوری موضوع  نهایی می‌شود.

بهنامجو همچنین به ساخت پایانه ریلی از محل تازه‌کند پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: در نشست با وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و رئیس راه‌آهن این کشور، درباره اجرای پایانه ریلی توافق شد و ما منتظر بازدید طرف آذری بودیم که بعد از بازدید تفاهم نامه و قرارداد اصلی امضا شود.

وی افزود: موافقت معاون رئیس‌جمهوری و وزارتخانه‌های مربوطه اخذ و راه‌آهن جمهوری اسلامی نیز به طور رسمی قرارداد طراحی را ابلاغ کرده و عملیات سایت بارانداز ریلی نیز در منطقه شروع شده است.

نیاز صفراف ، معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز در نشست با استاندار اردبیل گفت: هر نقطه از مناطق استان اردبیل برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک دارای ویژگی‌های خاص خود است که باید بیشتر مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: شهرک صنعتی مشترک فصل جدیدی در روابط اقتصادی بین ۲ کشور دوست و همسایه است و جمهوری اسلامی ایران به سرعت به سمت توسعه در حال حرکت بوده و قطعا این همکاری باعث قوی‌تر شدن روابط اقتصادی بین ۲ کشور خواهد شد.

صفراف افزود: این همکاری‌ها نه تنها خواست مسئولان بلکه مورد درخواست مردم نیز است، ما شاهد روابط حسنه و دوست بین ۲ کشور بوده و نمونه موفق کار اقتصادی مشترک در زمینه صنعت خودروسازی در منطقه نفت چاله جمهوری آذربایجان است.

استان اردبیل دارای ۳۸۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار