۵ مرکز خرید دانه روغنی سویا در شهرستان بیله سوار و یک مرکز آن در جعفرآباد مغان دایر شده است.
کد خبر: ۷۹۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 31 October 2019

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت:با آغاز خرید تضمینی سویا از ۶ آبان در شهرستان بیله سوار ۴ مرکز در بیله سوار و ۱ مرکز در جعفرآباد خرید محصول سویا کاران را برعهده دارند.

 علی نوبخت افزود: در شهرستان های بیله سوار و پارس آباد ۹ مراکز خرید تضمینی سویا پیش بینی شده که با بسیج تمام امکانات از قبیل نرم افزار و سخت افزار آماده تحویل گرفتن دانه روغنی سویا هستند.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم از جمله استقرار عوامل تشخیص و ذیحساب، نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در مراکز خرید و کالیبراسیون باسکول و لوازم آزمایشگاهی صورت پذیرفته است.

تا کشاورزان هیچ گونه دغدغه ای درتحویل محصول خود نداشته باشند و در صورت نیاز، مراکز خرید افزایش خواهد یافت.

وی بیشترین تولید دانه روغنی سویای استان را درشهرستان بیله سوار اعلام کرد و افزود: حمایت از تولیدکننده، ایجاد تعامل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش تولید دانه روغنی در کشور و افزایش خوداتکایی به تولید داخلی این محصول، از اهداف مهم خرید تضمینی دانه های روغنی است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل در پایان گفت:خرید دانه روغنی سویا از کشاورزان منطقه طبق نرخ اعلام شده با افت ۲ درصد و رطوبت ۱۲ درصد به قیمت هرکیلوگرم ۲۹ هزارو ۶۳۳ ریال انجام می شود و حداکثر افت ناخاصی ۸ و رطوبت ۲۰ درصد طبق دستورالعمل قابل خرید می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار