کد خبر: ۷۹۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ 03 November 2019

داود شایقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نتایج و یافته‌های مطالعات برنامه آمایش استان اردبیل با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه در نشست کمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش کشور بررسی شد تا در نهایت سند آمایش این استان به تصویب شورای عالی آمایش کشور برسد.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد تا کلیات مطالعه صورت گرفته که مورد تایید اعضای کمیسیون قرار گرفته یک هفته پس از برگزاری جلسه نظرات و دیدگاه‌های اصلاحی به صورت مکتوب توسط دستگاه‌های اجرایی به دبیرخانه شورای عالی آمایش سرزمین ارسال شود تا در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: مطالعات آمایش سرزمینی استان به صورت جامع و مفصل در مدت یک سال توسط مشاور متخصص و برجسته کشور مورد بررسی قرار گرفت و پس از تصویب در استان برای تایید نهایی به شورای عالی آمایش کشور ارسال شد که در آنجا نیز به عنوان یکی از اسناد برجسته در سطح کشور به تایید رسیده و امیدواریم به زودی زمینه اجرای آن با ابلاغ به کلیه دستگاه‌های اجرایی فراهم شود.

شایقی با بیان اینکه سند توسعه همه‌جانبه ۱۱ شهرستان این استان نیز تدوین می‌شود، افزود: برای تدوین این سند همکاری دستگاه‌های اجرایی الزامی است تا اطلاعات دقیق و شفاف به مشاوران مربوطه داده شود.

وی اظهار داشت: این سند با هم‌پوشانی آمایش سرزمین مسیر توسعه استان در حوزه آب، محیط‌زیست، سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و منطقه آزاد را ترسیم کرده و نقش بسزایی در برنامه‌ریزی‌ها خواهد داشت.

آمایش سرزمین شامل برنامه‌ریزی و سازمان دادن به نحوه اشتغال ، تعیین محل سکونت انسان‌ها ، محل فعالیت و تجهیزات و کنش‌های عوامل مختلف نظام اجتماعی و اقتصادی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار