شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: با تامین اعتبار براساس مصوبه جدید شورای شهر اردبیل پاداش پایان خدمت بازنشستگان شهرداری پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ 07 November 2019
شهرداراردبیل

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در هشتادوسومین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل به همراهی شورای شهر در تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان خدوم شهرداری بیان کرد: شهرداری قدردان تلاش 30 تا 35 ساله همکاران بی‌ادعایی است که در همه شرایط سخت و دشوار در صحنه خدمت‌رسانی آماده بوده و با کمترین چشم‌داشت سعی کردند تا بهترین خدمات را ارائه کنند.

لطف‌اللهیان ادامه داد: انتظار این است که در برابر این خدمات شهرداری نیز در پایان زحمات 30 ساله کارکنان خود با پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت سپاسگزار این مجاهدت‌ها باشد که متاسفانه به دلیل وضعیت اقتصادی شهرداری بخشی از این مطالبات پرداخت نشده بود که سعی داریم با همکاری شورای شهر بدهی خود را به بازنشستگان پرداخت کنیم.

وی افزود: قرار است سه میلیارد تومان از منابع دیگر برای پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان شهرداری در نظر گرفته شود که ما رقم جابجا شده در قالب متمم بودجه 98 به پارلمان محلی تقدیم خواهیم کرد.

شهردار اردبیل گفت: با این پرداختی عمده مطالبات بازنشستگان حل و فصل خواهد شد تا شرمنده خانواده بزرگ بازنشستگان شهرداری نباشیم.

کسب جایزه جهانی خشت طلا توسط شهرداری اردبیل

لطف‌اللهیان به کسب جایزه خشت طلایی از چهارمین جشنواره بین‌المللی تهران اشاره و تصریح کرد: این جایزه جهانی که همه ساله برای پروژه‌ها و طرح‌های اجرا شده برتر اهدا می‌شود، داورانی برجسته از کشورهای مختلف پروژه‌ها را ارزیابی می‌کنند.

وی گفت: امسال در این جشنواره به پروژه بازآفرینی عمارت شهرداری اردبیل جایزه دوم اهدا شد که در این بخش جایزه اول به شهرداری منطقه 11 تهران و جایزه سوم نیز به شهرداری منطقه یک تبریز رسید.

شهردار اردبیل بیان کرد: در این رویداد جهانی بیش از 500 پروژه که 172 مورد از آنها آثار شهرهای خارجی به ویژه از هلند، آلمان و روسیه بود، تقدیم شد که خوشحالیم شهرداری اردبیل در بین این شهرهای داخلی و بین‌المللی توانست رتبه دوم را به دست آورد.

لطف‌اللهیان اردبیل را شهر زیست محور و انسان‌مدار توصیف کرد و افزود: این شهر با قابلیت بی‌نظیر گردشگری نیازمند بازآفرینی بناهای تاریخی و فرهنگی است که سهی داریم در سال‌های اینده این روند را توسعه داده و تقویت کنیم.

وی در مورد درخواست صاحبان املاک آقاباقر مبنی بر عدم اخذ هزینه آماده‌سازی گفت: به دلیل آنکه این منطقه از توجیه اقتصادی برخوردار نیست و اهالی از پیشنهاد احداث مجتمع خدماتی استقبال نکردند، ما نسبت به معوض زمین و صدور پروانه رایگان برای آنها اقدام کردیم تا ساخت و ساز انجام شود.

بازار امام حسین ساماندهی می‌شود

شهردار اردبیل در مورد درخواست تعدادی از کسبه بازار امام حسین(ع) برای بخشودگی دیرکرد پرداخت اجاره بها و سرقفلی اظهار کرد: ما در شهر اردبیل در عمده پروژه‌های تجاری به ویژه مالکیت آنها با مشکلاتی روبرو هستیم،

 چرا که اغلب به صورت سرقفلی واگذار شده وپیمانکار چندان رغبتی به فعال کردن مجموعه‌ها ندارد.

لطف‌اللهیان خاطرنشان کرد: شهرداری اردبیل در نگهداری، تعمیر و تجهیز چنین مجموعه‌هایی با مشکل روبروست که علاوه بر بازار امام حسین(ع) در بازار عالی‌قاپو نیز با چنین مشکلاتی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: واگذاری املاک به صورت سرقفلی مشکلاتی را دامن زده که شهرداری تلاش می‌کند این موانع را برطرف و بازار امام حسین(ع) ساماندهی شود.

شهردار اردبیل تصریح کرد: در یک جمع‌بندی مشخص همراه با ارائه پیشنهادات سازنده وضعیت این بازار از حالت کنونی خارج خواهد شد که البته مبلغ اجاره بهای صاحبان این املاک به ویژه سرقفلی‌ها رقم بسیار پائین است که برای تصویب این لایحه تا هفته آینده رقم نهایی احصاء شده را ارائه خواهیم کرد.

لطف‌اللهیان اضافه کرد: ما در زمان حیات مرحوم سلیم موذن‌زاده اردبیلی قطعه زمینی را به مساحت 178 مترمربع در شهرک الهیه به این چهره ماندگار استان اهدا کردیم که در حال حاضر وراث خواستار معافیت و بخشودگی هزینه آماده‌سازی زمین هستند که با موافقت اعضای شورای شهر، شهرداری این معافیت را اعمال خواهد کرد.

وی در پایان گفت: البته شهرداری قطعات اهدایی را مشمول بخشودگی هزینه‌های مربوط به آماده‌سازی کرده که در احترام به جایگاه سلیم موذن‌زاده چهره نام آشنای ایران این مساعدت را به خانواده او انجام می‌دهیم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار