یک حقوقدان و وکیل دادگستری:
یک وکیل دادگستری از دادستان مرکز استان اردبیل خواست تا درباره مسایل مربوط به سمی شدن رودخانه ارس ورود کرده و با مدیران سهل انگار در این خصوص برخورد قانونی کند.
کد خبر: ۷۹۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 10 November 2019

عباس عباسخانی، حقوقدان و وکیل دادگستری در گفتگو با خبرنگار تابناک اردبیل و در واکنش به اظهارات فرماندار پارساباد مغان در خصوص آلودگی رودخانه ارس، گفت:به موجب ماده ۲۴ منشور حقوق شهروندی، دولت ملتزم به راستگویی و صداقت در پاسخگویی و رفتار و اعتدال و دوری از تبعیض و اتخاذ تدبیر و اندیشه برای مردم است.

وی افزود: حال که آقای پورحسین شقلان نماینده مردم شریف پارس آباد از شیوع نگران کننده سرطان گوارش در میان مردم پارس آباد سخن می گوید و فعالان محیط زیست و کارشناسان، آلودگی آب رودخانه ارس را ناشی از پساب های صنعتی از ناحیه کشور همسایه شمالی ارمنستان  عنوان می کنند، چگونه است که فرماندار شهرستان به جای پیگیری موضوع از مسئولین ذیربط و کارشناسان، راساً  و شخصاً اظهارنظر کرده و تغییر رنگ آب رودخانه را ناشی از دمای هوا می داند!؟

در این باره بخوانید
آقای فرماندار! دانشگاه علوم پزشکی خودش سخنگو دارد
این تحفه «سبز» پیام صلح نیست، ارمغان سرطان است!

این وکیل دادگستری، حفظ محیط زیست را بر پایه اصل 50 قانون اساسی، امری همگانی دانست و با طرح پرسشی اظهار داشت: آیا دولت که شخصاً منشور حقوق شهروندی را تنظیم و به مردم اعلام نموده چرا حقوق شهروندی ازحیث راستگویی و صداقت را سرلوحه خویش قرار نمی دهد و بررسی سمی بودن رودخانه ارس را از مراجع ذیصلاح به منظور رفع نگرانی ناشی از شرایط روانی حاکم بر مردم استان اردبیل را برطرف نمی کند؟

عباسخانی تاکید کرد: عدم بررسی به موقع و پیگیری موضوعاتی از این قبیل بویژه عدم پاسخگویی به افکار عمومی توسط مدیران دولتی و توجیه آن، ناقض منشور حقوق شهروندی است.

 این وکیل دادگستری از دادستان مرکز استان اردبیل خواست در راستای استیفای حقوق شهروندان نسبت به موضوع مهم رودخانه ارس و سمی بودن و نبودن آن ورود جدی پیدا کرده و با مدیرانی که قصور و سهل انگاری داشته و دارند برخورد قانونی کند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار