کد خبر: ۸۰۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱ 08 December 2019

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در صحن علنی مجلس، گفت: بودجه سال ۹۹ را از اینجا آغاز می‌کنم که سال گذشته که در محضر شما بودم و بودجه ۹۸ تقدیم شد ما در سخت ترین شرایط تحریم بودیم اما در محضر شما وعده دادیم که دولت همه توان خود را به کار خواهد گرفت و در کنار استواری ملت ایران و دیگر ارکان نظام از جمله مجلس شورای اسلامی خواهد توانست بودجه را محقق کند و تا امروز چنین بوده است.

وی بیان داشت: ۹ ماه از سال ۹۸ گذشته است و بودجه‌های جاری به موقع پرداخت شده است و تاکنون ۳۴ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی پرداخت شده و طرح های مهم و اساسی که مدنظر دولت بوده است یا افتتاح شده یا تا پایان سال افتتاح می‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: بنابراین در شرایطی که دشمنان ما آمریکایی‌ها و صهیونیست ها فکر می کردند که با تحریم شدید شان نسبت به ملت ایران، ملت و دولت را ناتوان خواهند ساخت ناامید شدند.  دولت توانسته در طول ۹ ماه گذشته در اقتصاد کلان قدم‌های قابل ملاحظه بردارد.

روحانی افزود: به رغم اینکه شرایط بودجه‌ای و اقتصادی ما به گونه ای بود که در سال گذشته شرایط بسیار مساعدی تا اسفند سال گذشته نبود اما از اسفند سال گذشته در اقتصاد ما مسیر و راه درست خود را آغاز کرده و در اردیبهشت امسال آثار آن را در شاخص‌های کلان اقتصادی مشاهده کردیم.

روحانی تصریح کرد: برآوردها این است که ان‌شالله اقتصاد منهای نفت ما امسال مثبت باشد و ما به این هدف دست پیدا کنیم شرایط ما هم در سال آینده طبق پیش بینی ها این است می توانیم این راه را ادامه دهیم.

روحانی تاکید کرد: در بخش صنعت، صنایع بورسی ما در ماه های گذشته رشد 3/7 در تولید و 14/5 در ارزش و فروش داشته و معنایش این است که مسیر صحیح در اقتصاد کشور شروع شده است. آغاز امسال ما گرچه با رحمت و نقمت توام بود.اما در عین حال آثار آن بارندگی و لطف خداوند در این روزها را مشاهده می کنیم .

وی اضافه کرد: ما در همه محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه داشتیم، این اول  از برکت برای دوام بارندگی و رحمت خداوند بوده و دوم هم اجرای طرح کانال کشی آب و زهکشی بوده است.  

روحانی با تاکید بر اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم مجموعه تاکنون ۳۵ سد افتتاح شده است خاطر نشان کرد: این به معنای حرکت در مسیر اقتصاد کشور است. آنچه دشمنان ما دنبال می‌کردند شکست اقتصادی کشور بوده که به حمدالله ناموفق بودند و ملت استوار و بزرگ و فهیم ما توانسته است را به پیش ببرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: فقط در آب و برق در ۶ ماهه دوم سال ۳۳ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح شده است؛ روند اقتصاد ما در کلان و هم در بخش ها مثبت بوده است ما در سال گذشته برای اولین بار در تاریخ توانستیم در پارس جنوبی تولید مان را از قطر افزایش دهیم در حالی که در سال ۹۲ تولید ما نسبت به قطر نصف بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار