استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: کیفیت‌گرایی در نظام آموزش عالی از اهداف مهم دولت است که اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.
کد خبر: ۸۰۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 12 December 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جشن دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان، با قدردانی از تلاش‌های این دانشگاه در تربیت جوانان متخصص و مهارت‌دیده، اظهار داشت: استفاده از عبارت فارغ التحصیلی، شایسته جوانان متخصص و مهارت آفرین ما نیست و با توجه به اینکه در دین اسلام به کسب علم از گهواره تا گور توصیه شده است باید به جای این عنوان از عبارت دانش آموختگی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، رتبه نخست تولید علم را در منطقه به خود اختصاص داده است، افزود: در سایه تلاش شبانه روزی دانشگاهیان، رتبه نخست رشد تولید علم در دنیا با تولید 1.6 درصد از تولیدات علمی نیز متعلق به ایران است.

پورمحمدی با اشاره به کاستی‌های نظام آموزش عالی، گفت: دولت و وزارت علوم برای جبران این کاستی‌ها، به دنبال کیفیت‌گرایی به جای کمیت‌گرایی در حوزه آموزش عالی است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی تا حدود زیادی توانسته با هدف گرایی و تدوین ماموریت های مشخص این رسالت را انجام دهد و در نتیجه چنین اقداماتی است که کمترین آمار بیکاری، مربوط به دانش آموختگان این دانشگاه است.

پورمحمدی همچنین خواستار حمایت کارآفرینان برتر استان از دانش آموختگان دارای مهارت دانشگاه جامع علمی و کاربردی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :