استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان محلی برای تمام دلسوزان آذربایجان است و همه هنردوستان و اهالی فرهنگ و ادب آذربایجان باید زیر چتر حمایتی این بنیاد قرار گیرند.
کد خبر: ۸۰۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 12 December 2019

به گزارش تابناک تبریز؛ محمدرضا پورمحمدی در مراسم تکریم و معارفه هیأت مدیره و مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، با قدردانی از اقدامات انجام یافته در این بنیاد، گفت: راه‌اندازی این بنیاد یکی از مطالبات بحق مردم آذربایجان و از وعده‌های دکتر روحانی بود که محقق شده و فعالیت‌های بسیار ارزنده‌ای در زمینه شناساندن مفاخر، فرهنگ، هنر و ادبیات فولکلور آذربایجان انجام داده است.

وی ابراز امیدواری کرد هیأت مدیره و مدیرعامل جدید این بنیاد نیز با دقت، سلامت و قدرت در زمینه شناساندن هرچه بیشتر فرهنگ غنی آذربایجان تلاش کند.

استاندار آذربایجان شرقی، ایران مدرن را مدیون آذربایجان دانست و عنوان کرد: خطه آذربایجان در تمامی برهه‌های حساس کشور پیشتاز بوده و در تمامی عرصه‌های مهم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خوش درخشیده است.

وی از تبریز و آذربایجان به عنوان اسطوره تاریخ نام برد و گفت: مردم فهیم آذربایجان بارها نشان داده‌اند که دلبسته ایران هستند و در قضایای اخیر هم مردم تبریز و آذربایجان، راه خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند و با پیشگامی خود یک حرکت عظیم ملی را برای حمایت از انقلاب اسلامی و امنیت کشور به راه انداختند.

پورمحمدی تأکید کرد: باید در جای جای آذربایجان شعار «ایران، ایران» سر بدهیم و برای شناساندن ظرفیت‌ها و مفاخر خود نیز تلاش کنیم.

وی با انتقاد از کسانی که به مدافعان فرهنگ، زبان و هنر آذربایجان اتهام‌های ناروا می‌زنند، گفت: ما باید سینه سپر کرده و از زبان، فرهنگ و هویت خود دفاع کنیم و اجازه ندهیم برخی افراد با طرح غلط مطالبات مردم آذربایجان، به فرهنگ ما ضربه بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار