کامران کریمی در گفتگو با تابناک:
رئیس جهادکشاورزی اسلام آبادغرب از وجود ۱۰۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 12 December 2019

کشت ۵۵۰ هکتار کلزا در اسلام آبادغرب

کامران کریمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به وجود بیش از ۳۳ واحد مرغداری در اسلام آباد غرب گفت: ۱۰۱ هزار هکتار اراضی در شهرستان وجود دارد که کشت پاییزه در بیش از ۴۴ هکتار است که ۵ هزار هکتار گندم آبی و ۳ هزار هکتار چغندر کشت و تولید ۱۵۰ هزار تن چغندر پیش بینی شده است.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب در ادامه افزود: کشت زعفران در گذشته ۱۰ هکتار بوده که امسال ۴ هکتار با ۵۰ درصد یارانه دولتی به کشاورزان، اضافه شده است. همچنین امسال ۱۲ هزار هکتار کشت جو داشتیم که بیشتر آن به صورت دیم است.

وی با بیان اینکه ۵۵۰ هکتار زمین تحت کشت کلزا در سال جاری وجود داشته درمورد نخود پاییزه و بهاره ابراز کرد: ۵ هزار هکتار نخود پاییزه در شهرستان کشت که توصیه ما به کشاورزان نخود کار این است که به جای نخود بهاره، نخود پاییزه کشت کنند؛ زیراکه علی رغم بزرگ‌تر و سفیدتر بودن نخود بهاره عملکرد آن پایین است و برای کشاورز مقرون به صرفه نیست. نخود پاییزه ریز‌تر از نخود بهاره بوده و به طور متوسط عملکرد ۳ برابری نسبت به نخود بهاره داشته و صرفه اقتصادی دارد. کشت نخود بهاره در سال ۹۸ حدود ۸ تا ۱۰ هزار هکتار بود.

کریمی در پایان افزود: دو گلخانه کوچک در شهرستان وجود داشته که متقاضی ۱۰ هکتار گلخانه دیگر شناسایی شده است که ۱/۱ هکتار آن در حال ساخت می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار