سخنرانی 4 ساعته استاندار اردبیل برای 90 خبرنگار!
استاندار اردبیل در سخنرانی 4 ساعته برای 90 خبرنگار گفت: در بخش‌های مختلف و در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل بیش۲۹ هزار میلیارد تومان منابع اعتباری تعریف شده است.
کد خبر: ۸۱۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 05 January 2020

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل؛ اکبر بهنام جو در سخنرانی 4 ساعته برای بیش از 90 خبرنگار که برای تشریح مصوبات سفر رییس جمهوری و هیئت همراه به اردبیل در محل استانداری برگزار شد،  اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در بخش های مختلف اقتصادی، عمرانی و گردشگری در دولت دوازدهم انجام شده و باید مردم را نسبت به زندگی امیدوار کرد نه اینکه تلاش سرمایه گذاران و مسوولان را وارونه جلوه داد.

وی ادامه داد :در شرایط سخت اقتصادی نباید امیدهای مردم را از بین برد و با افزایش روحیه نشاط و امید با صداقت و راستی و اجتناب از هر گونه طرح صحبت‌های بدون پشتوانه اقشار مختلف مردم را نسبت به آینده امیدوار کرده و در ادامه آنان را از تلاش‌های انجام یافته مسئولان برای توسعه استان اگاه کرد.

این مسول با بیان اینکه هماهنگی و همدلی مناسب بین دولت ، مجلس و دستگاه قضا با محوریت نماینده ولی فقیه در استان وجود دارد گفت: بین مسئولان و مدیران استانی همدلی و احساس مسوولیت وجود دارد و این انسجام و همدلی می‌تواند زمینه را برای رشد و توسعه استان در بخش های مختلف ایجاد کند.

اکبر بهنام جو گفت: در بخش‌های مختلف راه، راه آهن و توسعه طرح‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل بیش۲۹ هزار میلیارد تومان منابع اعتباری تعریف شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل تصمیمات خوبی برای توسعه استان گرفته شد، افزود: در این سفر تصمیمات خوبی برای تامین اعتبار آب شرب، صنعت و کشاورزی مصوب و برای عمران راه ها نیز اعتبار قابل توجهی در نظر گرفته شد.

استاندار اردبیل همچنین در رابطه با طرح های صنعتی و اقتصادی اظهار کرد: احداث شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در جریان دیدار دو رئیس جمهور مصوب شده و مقامات آذری نیز موافق راه اندازی این شهرک صنعتی در خاک شمال استان اردبیل هستند.

استاندار اردبیل افزود: در نشستی که با حضور معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در استان اردبیل برگزار شد، ظرفیت‌های استان اردبیل و مناطق مختلف برای مکان یابی شهرک مشترک صنعتی بررسی شد تا در نهایت به جمع بندی نهایی در این خصوص دست یابیم.

بهنام‌جو با بیان اینکه برای پیگیری آخرین تصمیمات نشست دیگری برگزار می شود گفت: برای تسریع در راه اندازی شهرک صنعتی مشترک در استان اردبیل با حضور مقامات آذری و مسوولین ایران اقدامات اولیه اتجام شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: مقامات آذری حامی راه اندازی شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان بوده و تاکنون مشکل خاصی در خصوص احداث این شهرک بزرگ صنعتی پیش نیامده است.

وی همچنین ایجاد بارانداز ریلی در شمال استان و تصال آن به راه آهن جمهوری آذریجان را یادآور شد و گفت:۱۴ کیلومتر راه آهن در شمال استان ایجاد و به راه آهن کشور آذربایجان متصل می شود که زمین مورد نیاز این بار انداز تامین اعتبار شده و در صادرات محصولات کشاورزی نقش تعیین کننده خواهد داشت.

استاندار اردبیل در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با آغاز ریل گذاری راه آهن تصریح کرد: مناقصه ریل گذاری انجام شده و اجرای زیرسازی و روسازی مجزاست و ما منتظر پروسه اداری تعیین پیمانکار برای ریل گذاری راه اهن اردبیل _ میانه هستیم و در این سفر تنها برای راه‌آهن ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار تا سال ۱۴۰۰ اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: روسازی و مراحل آماده سازی ریل گذاری راه آهن در حال انجام است و به محض مشخص شدن پیمانکار، آغاز ریل گذاری توسط مقامات کشوری انجام می شود.

بهنام‌جو یادآور شد: با تأمین اعتبار آهنگ احداث ۵۰ کیلومتر بزرگراه در هر سال با سرعت ادامه دارد تا با تداوم این روند در افق ۱۰ ساله تمامی مسیرهای اصلی ما چهار خطه شوند و این رکورد خوبی برای استان خواهد بود.

وی ۷۰۰ کیلومتر از راه های اصلی و شریانی استان را دارای ردیف اعتبار دانست و اظهار کرد: با حضور رییس جمهوری در استان ۵۰ کیلومتر به بزرگراه های استان افزده شد و مصوب شد هر سال ۵۰ کیلومتر به بزرگ راه های استان افزوده شود که بعد از انقلاب بی سابقه بود.

استاندار اردبیل بر لزوم هماهنگی بانک‌ها و دستگاه‌ها برای طی پروسه دریافت تسهیلات مصوب و پیگیری مصوبات و پروژه‌ها تأکید کرد و افزود: در نشست با سرمایه گذاران و ارائه طرح‌های تشویقی برای افزایش رغبت آنان برای سرمایه گذاری تلاش می‌شود.

این مسوول توزیع عادلانه امکانات و اعتبار موجود را یاد آور شد و گفت: توزیع امکانات در تمامی نواحی استان مدنظر بوده تا بتوان در تمامی مناطق استان شاهد پیشرفت و ایجاد اشتغال برای جوانان باشیم.

بهنام جو با بیان اینکه برای برخی از پروژه‌هایی که با مشکل مالی مواجه بودند تأمین اعتبار مناسبی انجام شد افزود:حوزه کشاورزی به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه استان است که در پنج سال اخیر با تحولات مناسبی در این بخش اقدامات خوبی انجام شده و بزرگترین شهرک گلخانه ای در پارس آباد احداث می شود و محصولات این شهرک صادرات محور است.

وی افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در صورت اجرای پایاب سدها را یاد آور شد و گفت:ایجاد کارخانه های صنایع تبدیلی در استان مانع از خام فروشی و صادرات محصولات بصورت بسته بندی خواهد شد که ارز آوری بیشتری برای استان می شود.

رییس شورای اداری استان گفت: جهاد کشاورزی استان از لحاظ ارزیابی عملکرد از رتبه ۲۸ به رتبه ۶ رسیده و جا برای فعالیت بیشتر نیز وجود دارد.

استاندار اردبیل بیان کرد: فعالیت‌های بزرگی همچون پایاب سد خدا آفرین با تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در وسعت ۴۵ هزار هکتار از پروژه‌های شاخص انجام یافته است که می‌تواند زمینه تحول آفرینی بزرگ در منطقه را ایجاد کند.

وی بهره برداری از پروژه های متعدد و اشتغال زا در استان اردبیل را یادآور شد و گفت: برای پروژه‌های متعدد نظیر پایاب سد گیوی ۲۲۰میلیارد تومان و توسعه فاضلاب شهر اردبیل و نمین ۱۰۰میلیارد تومان و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی در این استان ۲۵۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

بهنامجو از اختصاص۹ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و منابع از محل صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و افزود: کارآفرینان علمی و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند ۱۰ برابر سرمایه اولیه خود تسهیلات کم بهره و ارزان دریافت کنند که به زودی صندوق نوآوری و شکوفایی در این استان راه‌اندازی می شود.

استاندار اردبیل اضافه کرد: از ۸۴۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ سهم استان تاکنون ۱۷۰میلیارد تومان از طریق بانک‌ها به طرح‌های صنعتی و کشاورزی پرداخت شده که بانک کشاورزی در پرداخت این منابع در سطح کشور مقام دوم را دارد.

در این نشست که چهار ساعت طول کشید بیش از ۹۰ خبرنگار حضور داشتند که استاندار اردبیل و ۸نفر از مدیران کل دستگاه های اجرایی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
راه اهن خیلی کارداردهمانطورکه وزیرراه به استاندارگفت روزشمارتان راتاپایان1400تنظیم کنیدوروحانی گفت تااخردولت دوازدهم.
معلوم هست خیلی کارهای ان مانده.یکی ازنمایندگان سابق که استاندارهم بوده مدعی ریزش تعدادی تونل وتغییرمسیران شده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار