کد خبر: ۸۱۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 08 January 2020
 
 

به گزارش عصرایران، این پایگاه بزرگ‌ترین پایگاه نیروهای آمریکایی در غرب عراق محسوب می‌شود که در 160 کیلومتری غرب بغداد واقع شده است.

این پایگاه پیشتر از استقرار نظامیان آمریکایی پایگاه "القادسیه" ارتش صدام بوده است.

"عین الاسد" یک باند آسفالت فرود هواپیما به طور نزدیک به 4 کیلومتر دارد. پس از اشغال عراق در سال 2003 این پایگاه به عنوان نخستین پایگاه نظامی عراقی تحت اختیار نیروهای اشغالگر آمریکایی قرار گرفت و آنها تا سال 2011 و زمان خروج نظامیان آمریکایی از عراق (به فرمان اوباما) از این پایگاه برای حملات مختلف علیه اهداف مختلف در عراق، استفاده می‌کردند.

عکس آرشیوی/ تصویری هوایی از پایگاه عین الاسد/ آسوشیتدپرس

پایگاه آمریکا عین الاسد

"عین الاسد" یکی از مهم‌ترین پایگاه های تامین سوخت و تدارکات برای نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در عراق است.

پس از خروج  نیروهای آمریکایی  از عراق در سال 2011 این پایگاه به ارتش عراق  تحویل شد و لشکر هفتم زرهی ارتش عراق در آن مستقر شد.

پس از فتنه گروه داعش در عراق در سال 2014 دولت عراق از ایالات متحده آمریکا برای مقابله با داعش کمک خواست و نیروهای نظامی آمریکایی بار دیگر به بهانه مبارزه با داعش تحت قالب ائتلافی بین‌المللی در این پایگاه مستقر شدند و از آن زمان تاکنون این پایگاه دوباره در اختیار نظامیان آمریکایی قرار دارد.

فرود هواپیمای اختصاصی رییس جمهوری آمریکا در پایگاه عین الاسد در زمان سفر سال 2007 جورج دبلیو بوش رییس جمهوری اسبق آمریکا به پایگاه عین الاسد در عراق/ عکس آرشیوی/ آسوشیتدپرس

ایران به این پایگاه آمریکا در عراق حمله کرد (+عکس)

آخرین مقام عالی رتبه آمریکایی که به صورت سرزده از این پایگاه دیدار کرده "مایک پنس" معاون ترامپ بوده که در آذرماه امسال و همزمان با جشن "شکر گذاری" آمریکایی‌ها به صورت از پیش اعلام نشده به این پایگاه سفر کرد.

توییت مایک پنس پس از سفر اخیرش به پایگاه عین الاسد برای شرکت در جشن شگرگذاری در کنار سربازان آمریکایی

ایران به این پایگاه آمریکا در عراق حمله کرد (+عکس)

دونالد ترامپ نیز در دی ماه سال گذشته و همزمان با جشن‌های پایان سال 2018 به همراه همسرش ملانیا از این پایگاه دیدار کرد.

سفر ترامپ در 5 دی 1397 به پایگاه عین الاسد در غرب عراق/ عکس آرشیوی/ آسوشیتدپرس

ایران به این پایگاه آمریکا در عراق حمله کرد (+عکس)

پس از حمله موشکی بامداد امروز سپاه به این پایگاه آمریکایی‌ها در کنار پایگاه آمریکایی ها در اربیل عراق، منابع ایرانی اعلام کردند این پایگاه (عین الاسد) در واقع مرکز طرح‌ریزی و انجام عملیات ترور سردار شهید قاسم سلیمانی بوده است و به همین خاطر در اقدامی نمادین در همان ساعتی که اقدام به ترور سردار سلیمانی کرده بودند مورد حمله تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

مکان دو پایگاه آمریکایی که بامداد امروز مورد حمله تلافی جویانه سپاه قرار گرفتند/ یو اس ای تودی

ایران به این پایگاه آمریکا در عراق حمله کرد (+عکس)

تعداد دقیق نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه "عین‌الاسد" اعلام نشده است اما در مجموع ایالات متحده آمریکا بیش از 5 هزار نیروی نظامی مستقر در عراق دارد که در 9 پایگاه مختلف در این کشور پراکنده‌اند.

منابع آمریکایی پس از حمله تلافی جویانه بامداد امروز سپاه به این پایگاه به شبکه خبری "ان بی سی" آمریکا گفتند هنگام حمله تلافی جویانه ایران در انتقام ترور سردار سلیمانی 1500 نیروی آمریکایی به همراه 70 نیروی نظامی نروژی در داخل پایگاه عین‌الاسد بوده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار