بررسی آرایش انتخاباتی در استان اردبیل
اصلاح طلبان استان اردبیل درباره ردصلاحیت برخی نامزدهای اصلاح طلب در حوزه های انتخابیه شهرستانی به دلیل تک نماینده ای، حساسیت چندانی ندارند...
کد خبر: ۸۱۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ 03 February 2020

به گزارش تابناک اردبیل، هفته نامه چشم‌انداز اردبیل در شماره جدید خود نوشت: اصلاح‌طلبان و گروههای نزدیک به دولت مدعی‌اند که ردصلاحیت نامزدهای به گفته آنها رای‌آور و منطبق بر شاخص‌های فکری و حزبی موردنظر، رقابت میان آنان با اصولگرایان را به نفع جناح مقابل نابرابر کرده و لذاست که در رایزنی، جمع‌بندی و ارائه لیست قطعی ناتوان هستند.

در مقابل، اصولگرایان بر این باورند که دلخوری اصلاح طلبان از دولت و بالتبع پرهیز آنان از مشارکت در فهرست‌های انتخاباتی دولت‌محوراز جمله دلایل اساسی و سردرگمی آنان در این باره بخصوص است.

ضمن این که طیفی از اصلاح‌طلبان مطابق بر اعلام علنی و رسمی قبلی،‌ تصمیم دارند که در انتخابات دوم اسفندماه جاری مجلس شورای اسلامی نه لیستی بلکه انفرادی در صحنه رقابت حاضر شوند و هرگز ائتلاف نکنند.

در همین حال اصولگرایان مدعی اند که اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست‌های انتخاباتی منتظر چراغ سبز شورای نگهبان و تائید صلاحیت مجدد نامزدهای ردصلاحیت شده خود هستند و اقدامات آنان از این منظر کاملاً تاکتیکی است.

بررسی آرایش انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح طلبان در حوزه های انتخاباتی استان اردبیل حکایت از این دارد که اصولگرایان در زمینه جمع بندی و ارائه لیست در حوزه های انتخابیه تا حدی پیش رفتند که اواخر دی ماه جاری در اطلاعیه رسمی، نامزدهای مورد حمایت خود را اعلام کردند.

این اقدام زودهنگام به مذاق برخی چهره های شاخص اصولگرایی استان که برخلاف انتظارشان از سوی هیات نظارت استان و شورای نگهبان ردصلاحیت شدند، خوش نیامده و مصداق بارز این رخداد در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین است و چه بسا تائیدصلاحیت دقیقه نودی نامزد شاخص می تواند ائتلاف اصولگرایان در مرکز استان را به طور جدی تحت الشعاع قرار دهد.

اصلاح طلبان استان اردبیل درباره ردصلاحیت برخی نامزدهای اصلاح طلب در حوزه های انتخابیه شهرستانی به دلیل تک نماینده ای، حساسیت چندانی ندارند اما آنان نیز امیدوارند که دقیقه نود، چهره های شاخص آنان در مرکز استان تائید صلاحیت شوند تا به گفته اشان یک رقابت عادلانه شکل بگیرد.

به نظر می رسد، صرفنظر از گرایش سیاسی ردصلاحیت شدگان شاخص، آنچه که می تواند فضای رقابت انتخابات در استان اردبیل بالاخص مرکز استان را دگرگون کند، تائید مجدد ردصلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان است که می تواند هر دو جناح را متاثر کرده و بسته به متغیرهایی به آنان شوک جدی وارد کند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار