روایت تخریب آسفالت بزرگراه پس از یک ماه افتتاح!
آنچه که در این زمینه مهم است، ضرورت دستور توقف لکه گیری و بررسی فوری عامل تخریب آسفالت بزرگراه است؛ هرگونه چشم بستن بر این رسوایی و سکوت در برابر لاپوشانی آن...
کد خبر: ۸۲۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 08 February 2020

تابناک اردبیل- وظایف و اختیارات دادستان و مدعی العموم در مقابل هرگونه تعدی به حقوق اشخاص و جامعه و صیانت از آن تا حدی موسع و گسترده است که آن را حدود 314 وظیفه برمی شمارند.

پروژه احداث 7 کیلومتر از  بزرگراه رضی-امیرکندی در محور اتصال جاده ترانزیتی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان(پروژه بزرگراهی قفقاز) که به دلیل آمار بالای تصادفات به جاده «مرگ» معروف است،  قریب به یک ماه پیش و در جریان سفر استانی رئیس جمهور به استان و با حضور مسئولان ملی و محلی با اعتبار 490 میلیارد ریال بهره برداری شد.

با این وجود در کمتر از یک ماه، بخش های زیادی از این پروژه تخریب شده و دستگاه مسئول راساً یا به وسیله پیمانکار در سکوت خبری و عجله ای برای لاپوشانی این رسوایی، عملیات لکه گیری را از چند روز پیش آغاز کرده است!

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/11/19/568087_379.jpg

در پروژه های مشابه که چنین سرنوشتی را تجریه کرده اند، نتایج قطعی و بررسی کارشناسان حکایت از این دارد که کم فروشی پیمانکار در زمینه میزان قیر استفاده شده و تراکم کم آسفالت و در نتیجه فقدان رعایت حداقلی استانداردها، عامل اصلی تخریب و کنده شدن آسفالت بوده است؛ امری که با تعیین و ماموریت تیم متخصص و بازرسی بیطرف می تواند حقیقت را در پروژه رضی-امیرکندی عیان کند.

مردم این پرسش را مطرح می کنند که مسئولیت دستگاه ناظر در این پروژه که می بایستی در انجام عملیات آسفالت ریزی نظارت داشته باشد، کجاست؟ و آیا مدعی العموم نباید از باب مسئولیت و وظایف موسع خود علیه دستگاه ذیربط و پیمانکار اعلام جرم کند؟!

شگفتا که این مسیر، تردد روزانه و هفتگی خیلی از مسئولان قضایی و دادستان های منطقه مغان و شهر رضی است و در این مدت شاهد هیچ گونه واکنشی از سوی آنان به این تخلف مشهود نبوده ایم.

اکنون که تابناک اردبیل بر اساس مسئولیت اجتماعی، این گزارش را منتشر می کند انتظار دارد مدعی العموم مرکز استان و یا هر مقام قضایی، وارد این پرونده شده و وظیفه شرعی، قانونی و انسانی خود را به انجام برساند.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/11/19/568093_920.jpg

آنچه که در این زمینه مهم است، ضرورت دستور توقف لکه گیری و بررسی سریع و فوری عامل تخریب آسفالت این بزرگراه است؛ هرگونه چشم بستن بر این رسوایی و سکوت در برابر وصله و پینه و لاپوشانی آن ، مصداق بارز ظلم و خیانت به بیت المال و حقوق عامه و جان انسانهاست.

همان گونه که در اغلب تصادفات جاده ای، راننده مقصر تام شناخته می شود و امیدواریم در موضوع تخریب آسفالت این بزرگراه هم،  محیط، عامل تخریب معرفی نشود!

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/11/19/568086_143.jpg

یادمان باشد که محوری ترین برنامه رئیس قوه قضائیه، تغییر رویکرد این دستگاه در موضوع حقوق عامه است.

انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
یاقیرشوکم کرده یادرهوای سردبخاطرسفرریاست جمهوری اسفالت ریزی شده؟درهرصورت پیمانکاربایدمواخذه شود.
بابک علیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
باسلام . اولین بحث در خصوص آسفالت زیرسازی مناسب جاده است . بحث بعدی انتخأب مصالح مناسب و دانه بندی آن جهت آسفالت . میزان و نوع قیر و درجه پخت آسفالت . بعد از آن روش مناسب قیرپاشی پهن نمودن و عملیات آسفالت .و در نظرگرفتن آب و هوا . هرکدام از این موارد لحاظ نشود آسفالت سریع نابود می شود . سپاسگزارم
هموطن
|
Germany
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
چنانچه زدوبندی از جانب مسئولین با پیمانکار انجام نشده باشد و فسادی دربین نباشد مسئولین باید سریعا پیمانکار را مسئول بدانند و سریعا با آن برخورد کنند در غیر اینصورت باید قوه قضاییه ورود کند تا ریشه این اقدامات خائنانه خشک شود
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
از این گونه موارد که پیمانکار یا به شیوه هایی! انتخاب میشود و یا یکی از مسئولین ... مربوطه است که یک شبه یک شرکت راهسازی ثبت کرده و پروژه را از آن خود کرده است و کار را با حداقل هزینه و کیفیت برای بدست آوردن سودی بالای 80 درصد انجام داده است بسیار فراوان است و هرکس هم که اعتراض کند ضد نظام است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
نکته جالب این است که آیین نامه های آمریکایی آشتو در طراحی زیرسازی و روسازی راه های ایران استفاده می شه، اما موقع اجرا نظارت صفره، نتیجه میشه این عکس هایی که گذاشتید.
متاسفانه وجدان کاری از روحیه پیمانکاری مدت هاست رخت بربسته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار