کد خبر: ۸۲۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 17 February 2020

مهین روح نواز عضو تحریریه هفته نامه چشم انداز اردبیل نوشت: بارش بی سابقه برف در استانهای اردبیل و گیلان بار دیگر رفتار دولت را در خصوص دو استان همجوار به محک آزمایش گذاشت؛ آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ، به همراه چند عضو کابینه در استان گیلان حاضر شد و متعاقب تماس تلفنی رئیس جمهور با استاندار، رئیس سازملن برنامه و بودجه از اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت های ناشی از برف استان گیلان خبر داد.
این در حالی است که همزمان طبق برآوردهای میدانی، حجم بارش برف در شهرستان خلخال و روستاهای آن به مراتب بیشتر از مناطق گیلان بود و حتی برف در برخی نقاط خلخال به ارتفاع 4 متر رسید و مردم در روستاها بدون آب و برق و نان ماندند!
مردم در شبکه های اجتماعی و رسانه ها، این شیوه رفتار را یک نوع تبعیض آشکار قلمداد کرده و گفتند: از آنجائی که آقای نوبخت و اقوام ایشان ساکن گیلان هستند، او به لطف موقعیت و مسئولیت خود و برجسته نمایی بیش از اندازه مسایل، توجه شخص رئیس جمهور و کابینه دولت را به گیلان جلب کرده و امکانات غیرعادلانه به استان خود هدایت میؤکند.
کاربران فضای مجازی که عموماً ساکنین استان اردبیل و خلخال هستند، با هشتک «کاش ما هم یک نوبخت داشتیم»، پیشرفت پروژه راه آهن قزوین-رشت-آستارا در مقایسه با پروژه راه آهن میانه- اردبیل را دلیل این مسئله دانستند.
سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در واکنش به رفتار دولت در قبال برف اخیر گفت: از دولت هم یک مطالبه داریم و آن رعایت عدالت است و در بعضی از مناطق خلخال و گیوی ما ارتفاع برف به چهار متر رسیده است، 56 روستا در محاصره کامل برف بود و با اسب و قاطر آرد را به نانوایی‌های آن مناطق می‌رساندند. این بارش در 50 سال اخیر در خلخال بی سابقه بوده است و دما به زیر 25 درجه رسیده است.
عاملی تصریح کرد: برای استانی که یک متر برف دارد اعتبارات ویژه داده می‌شود اما خلخال و کیوی ما فراموش می‌شود. اگر به آن استان در سال یک بار برف بیاید، خلخال ما تمام پاییز و زمستان در برف است و در بعضی از سال ها تلفات هم داشته است، در آن استان برف سریعا آب می‌شود اما در خلخال ماندگاری دارد.
وی افزود: گلایه دوم ما این است که منطقه جنوب استان اردبیل، 450 میلیون متر مکعب آب تولید می‌کند، چطور می‌شود که سرما، طوفان، کولاک و سیلاب آن را استان ما متحمل می‌شود اما از مجموعه 450 میلیون مترمکعب فقط 50 میلیون متر مکعب به استان اردبیل اختصاص پیدا می کند. از مدیریت ارشد و از کسانی که به عنوان نماینده انتخاب خواهند شد مصرّاً می خواهم با تمام توان در زدودن این تبعیض از ساحت استان تلاش کنند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: بر اثر بارش سنگین برف و کولاک ۱۵۰۰ واحد مسکونی شهرستان خلخال متحمل خسارت شده است.
مردم در شبکه های اجتماعی از عملکرد استاندار و مسئولان اجرایی استان به دلیل ضعف در خدمات رسانی و رفع مشکلات ناشی از برف سنگین شهرستان خلخال گلایه کردند.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار