کد خبر: ۸۲۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ 18 February 2020

به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی اردبیل در آیین تجلیل از تولیدکنندگان بخش کشاورزی گفت: میرزاعلی تقی‌زاده تولیدکننده نمونه استانی در زمینه پرورش زنبور عسل با تولید سالانه ۱۰ تن عسل با ۵۰۰ کلنی از بخش هیر ، محمد مهجور تولیدکننده نمونه سیبزمینی با تولید بیش از ۸۲ تن در هکتار از روستای آراللوی بزرگ با سامانه آبیاری تحت فشار (تیپ) و شیرین یاجم به عنوان مروج پهنه نمونه از مرکز جهاد کشاورزی ثمرین به عنوان نمونه‌های استانی سال زراعی ۹۷-۹۶ انتخاب شدند.

علی‌حسین احدی عالی افزود: همچنین احمد کریم‌زاده به عنوان تولیدکننده نمونه و سیب‌زمینی کار جوان با تولید ۶۴۰.۸۳ تن سیب‌زمینی در هکتار از روستای شیخ‌کلخوران در سال زراعی ۹۸-۹۷ معرفی شد.

وی توجه به میزان عملکرد در واحد سطح ،استفاده درست و بهینه از منابع آبی با توجه به منابع آبی محدود در دسترس و ارتقای کمیت و کیفیت محصول تولیدی ، استفاده از تکنولوژی‌های نوین در بخش کشاورزی و حفاظت از محیط زیست و همکاری در حوزه ترویج را از جمله معیارهای مهم در انتخاب برترین‌ها و نمونه‌های بخش کشاورزی ذکر کرد.

وی اظهارداشت: حضور کارشناسان بخش کشاورزی در کنار کشاورزان برای تولید بسیار ضروری بوده و از کارشناسان و متخصصان بخش کشاورزی انتظار می‌رود نسبت به انتقال دانش فنی به کشاورزان و آشنایی هر چه بهتر کشاورزان با تکنولوژی‌های نوین اهتمام داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار