کد خبر: ۸۲۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 23 February 2020
شمارش آرای مردم در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل پایان یافته و هفت منتخب استان برای حضور در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

در این دوره از انتخابات علی نیکزاد، سید کاظم موسوی(نماینده دور هشتم) و صدیف بدری(نماینده دور دهم) از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، عباس جهانگیرزاده از حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان، ولی اسماعیلی(نماینده دور هشتم) از حوزه انتخابیه گرمی مغان، محمود عباس‌زاده مشگینی از حوزه انتخابیه مشگین‌شهر و سیدغنی نظری از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر به عنوان منتخبان مردم به مجلس راه یافتند.

در این دوره از انتخابات، در مجموع ۹۷۴ هزار نفر در استان اردبیل واجد شرایط رای دادن بودند  که بیش از ۵۰ درصد آنها در پای صندوق‌های رای حاضر شده و به ۸۵ نامزد حاضر رای دادند.

برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل، یک‌هزار و ۲۹۵ شعبه اخذ رای دایر شده بود که اخذ رای با فعالیت ۲۲ هزار نفر عوامل اعم از اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت، بارزسی، نیروهای انتظامی و امنیتی در سلامت کامل انجام شد.

اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با سه نماینده، پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با یک نماینده، خلخال و کوثر با یک نماینده، مشگین‌شهر با یک نماینده و گرمی مغان با یک نماینده و در مجموع هفت نماینده است.

سوابق اجرایی، تحصیلی و مدیریتی نامزدهای راه یافته به مجلس از استان اردبیل و نیز تعلقات و گرایش های سیاسی آنها به شرح زیر است:

علی نیکزاد ثمرین منتخب حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین

علی نیکزاد ثمرین زاده ۱۳۴۴ اردبیل، از زمان تصدی استانداری اردبیل توسط احمدی نژاد در سال ۱۳۷۳ خدمت خود را به عنوان مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل آغاز کرده است.

وی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل بوده است.

نیکزاد پس از آن تا سال ۱۳۸۳ رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل بوده و از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ به عنوان معاون عمرانی استانداری لرستان خدمت کرده و با روی کار آمدن احمدی نژاد در دولت نهم، از پاییز ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ در سمت استانداری اردبیل خدمت کرده است.

وی در سال ۱۳۸۷ به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور انتخاب شده و در سال ۱۳۸۸ و در دور دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی به کابینه دولت دهم راه یافت.

نیکزاد در دولت دهم با حفظ سمت از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ سرپرستی وزارت راه و ترابری وقت را نیز بر عهده داشت و پس از ادغام دو وزارتخانه، از سال ۱۳۹۲ تا پایان دولت در سال ۱۳۹۴ به عنوان وزیر وزارت تازه تاسیس راه و شهرسازی به کار مشغول شد.

وی در سال ۱۳۹۱ برای مدتی کوتاه سرپرستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را هم بر عهده داشت.

منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در پنجمین همایش ملی مدیریت جهادی کشور نشان مدیر برگزیده جهادی ایران را دریافت کرد.

علی نیکزاد در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ با صدور حکمی توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی او معرفی شد.

وی که در انتخابات دوره یازدهم از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین به مجلس راه یافته، به رغم همکاری در دولت های گذشته اعم از اصلاح طلب و اصولگرا، در اردوگاه اصولگرایان جای گرفته و در این انتخابات، تشکل‌های مختلف سیاسی اصولگرا او را در فهرست خود به عنوان نامزد موارد حمایت گنجاندند.

نیکزاد پیش از انتخابات مجلس و از سال ۱۳۹۲ به بعد به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل گروه توسعه ساختمان تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مشغول به کار بوده است.

علی نیکزاد در انتخابات روز گذشته، از مجموع ۲۱۵ هزار و ۹۶۱ رای ماخوذه، با  ۱۱۷ هزار ۶۱۲ رای به عنوان منتخب اول به مجلس یازدهم راه یافت.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی منتخب حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین

حجت الاسلام سید کاظم موسوی زادهٔ ۱۳۴۷ در شهرستان گرمی بوده و پیش از حضور در عرصه سیاست، از روحانیان خوشنام و مردمی شهر و استان اردبیل بوده است.

وی در دوره مجلس هشتم وارد رقابت انتخاباتی شده و از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین راهی خانه ملت شد.

موسوی که دارای فوق لیسانس حقوق جزا و جرم‌شناسی است، در دوره مجلس هشتم در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری عضویت داشته و در دو دوره گذشته انتخابات، به رغم راه یافتن به دور دوم در انتخابات همین حوزه، از راهیابی به مجلس بازماند.

وی که همواره نامزد مورد حمایت جریان اصولگرا در استان اردبیل بود، در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی با فاصله کم از رقیب لیست امیدی خود عقب افتاد.

موسوی در چهار سال گذشته به عنوان مشاور وزیر دادگستری در امور ایثارگران و کارشناس ارشد سازمان بازرسی کل کشور خدمت کرده و در این دوره از انتخابات نیز در اغلب فهرست‌های انتخاباتی اصولگرایان به عنوان نامرد انتخاباتی مورد حمایت قرار گرفت.

سیدکاظم موسوی در انتخابات روز گذشته از مجموع ۲۱۵ هزار و ۹۶۱ رای ماخوذه با کسب ۵۹ هزار و ۵۱۶ رای به عنوان منتخب دوم به خانه ملت راه یافت.

صدیف بدری منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین

صدیف بدری متولد سال ۱۳۵۱ شهرستان گرمی پس از اتمام تحصیلات رشته مهندسی عمران دانشگاه امام حسین(ع) تهران و کارشناسی ارشد مهندسی عمران- سازه از دانشگاه تبریز از سال ۱۳۷۷ در شرکت جهاد خانه سازی استان آذربایجان شرقی شروع به کار کرده و از سال ۱۳۷۹ به مدت سه سال به عنوان معاون معماری و شهرسازی شهرداری منطقه ۲ کلانشهر تبریز بوده است.

وی به عنوان عضو سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی و عضو هیات مدیره و دبیر این سازمان تخصصی در تبریز ادامه خدمت کرده و پس از ۱۲ سال فعالیت در کلانشهر تبریز، از سوی اعضای  شورای اسلامی شهر گرمی، به عنوان شهردار گرمی انتخاب شد.

بدری پس از حدود هفت ماه فعالیت از این سمت استعفا کرده و به عنوان معاون شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل منصوب شد.

وی پس از حدود یکسال، به عنوان مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل منصوب شده و در ادامه به عنوان رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل منصوب شد.

بدری ابتدای سال ۱۳۹۰ به سمت شهردار اردبیل انتخاب شده و فعالیت‌های عمرانی چشمگیری در تمام حوزه‌ها، مناطق و محلات شهر انجام داده و در اردیبهشت سال ۹۲ به عنوان شهردار برتر ایران انتخاب شد.

بدری در پس خدمات شهری چشمگیر، وی در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین شده و به عنوان منتخب اول و مورد حمایت جریان اصولگرایی در کنار دو رقیب مورد حمایت لیست امید به خانه ملت راه یافت.

وی که هم اکنون نماینده شهرستان‌های اردبیل، نمین، نیر و سرعین محسوب می شود، در دوره مجلس دهم عضو هیات رئیسه و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس بوده است.

در انتخابات روز گذشته، صدیف بدری با کسب ۵۳ هزار و ۷۰۸ رای از مجموع ۲۱۵ هزار و ۹۶۱ رای ماخوذه، به عنوان منتخب سوم حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین به مجلس یازدهم راه یافت.

ولی اسماعیلی منتخب مردم شهرستان گرمی مغان

ولی اسماعیلی متولد ۱۳۵۱ شهرستان گرمی مغان بوده و از چهره های شاخص جریان اصولگرایی به شمار می رود.

منتخب مردم شهرستان گرمی برای مجلس یازدهم، در دوره هشتم مجلس نیز نماینده این حوزه انتخابیه در خانه ملت بوده است.

وی در دوره حضور در مجلس هشتم، عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، سخنگوی فراکسیون اصولگرایان کشور، عضو و سخنگوی هیات رئیسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای سراسر کشور و رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون مجلس بوده است.

اسماعیلی همچنین در مسئولیت‌هایی همچون رئیس اداره سیاسی وزارت کشور، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل ارزیابی عملکرد مدیران این وزارتخانه، مشاور اقتصادی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خدمت کرده است.

وی دارای لیسانس مدیریت از دانشگاه تهران، فوق لیسانس علوم سیاسی و دانشجوی دکتری علوم سیاسی است.

بنا به گزارش ستاد انتخابات شهرستان گرمی، در انتخابات روز گذشته در مجموع ۴۲ هزار و ۳۹۱ نفر آرای در پای صندوق های رای حاضر شده و بالاترین میزان مشارکت را در میان پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل رقم زدند.

در این انتخابات، در شهرستان گرمی بیش از ۵۲ هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند که در رقابت دیروز بیش از ۸۰ درصد این جمعیت مشارکت کردند.

در انتخابات دیروز، ولی اسماعیلی که مورد حمایت احزاب و جریانات اصولگرایی بوده و در فهرست همه این گروه‌ها جای گرفته بود، با کسب ۲۴ هزار و ۱۶۹ رای از حوزه انتخابیه شهرستان گرمی به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

عباس جهانگیرزاده منتخب مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان

عباس جهانگیرزاده متولد ۱۳۳۸ روستای گوشلو شهرستان پارس‌آباد مغان فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ به عنوان آموزگار شروع کرده و در سال ۱۳۸۰ از آموزش و پرورش به وزارت کشور منتقل شده و به مدت پنج سال در سمت معاونت فرمانداری و مدتی نیز به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان بیله‌سوار مشغول فعالیت بوده است.

وی که دارای مدرک کارشناسی مدیریت و کارشناسی ارشد مهندسی مدیریت است، در سه دوره گذشته نامزد انتخابات از این حوزه انتخابیه بوده و از داوطلبانی بوده که با اقبال مردمی مواجه شده ولی از راهیابی به مجلس بازمانده است.

جهانگیرزاده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با وجود رقابت سنگین در بین ۱۷ نامزد توانست آرای مردم سه شهرستان حوزه انتخابیه را کسب کرده و به مجلس راه یابد.

در این انتخابات شورای عالی اصلاح طلبان استان او را به عنوان نامزد مورد حمایت خود معرفی کردند ولی وی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به صورت مستقل وارد رقابت انتخاباتی شده و تعلق جناحی خاصی ندارد.

عباس جهانگیرزاده در انتخابات روز گذشته با کسب ۲۴ هزار و ۷۷۲ رای از مجموع ۱۰۸ هزار و ۴۰۶ رای ماخوذه به عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

محمود عباس زاده مشکینی منتخب مردم حوزه انتخابیه مشگین شهر

محمود عباس‌زاده مشکینی متولد ۱۳۴۸ مشگین‌شهر، پیش از این به عنوان مدیرکل شهری و روستایی استانداری اردبیل بوده و در دوره خدمت احمدی نژاد در سمت استانداری اردبیل در این سمت از ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ خدمت کرده است.

وی پس از هشت سال و با انتخاب محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهوری، در دوره دولت نهم و دهم مدیر کل سیاسی وزارت کشور بوده است.

وی همچنین دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، استاندار ایلام و عضو هیات رئیسه مجمع استانداران کشور در دوره احمدی نژاد بوده و پس از آن نیز به عنوان مشاور رئیس ستادحقوق بشر قوه قضائیه خدمت کرده است.

با توجه به موفقیت های عباس زاده مشکینی در استان ایلام، با تصمیم هیات دولت لوح زرین استانداران کشور به محمود عباس زاده مشکینی اعطاء شد.

عباس زاده مشکینی که از چهره های مطرح جریان اصولگرایی در کشور به شمار می‌رود، همواره مورد حمایت جریانات اصولگرایی بوده ولی در انتخابات دور قبل از حوزه انتخابیه مشکین شهر نتوانست به مجلس راه یابد.

وی سابقه روزنامه‌نگاری داشته و از فعالان دانشجویی دههٔ ۶۰ و از اعضای شاخص و قدیمی جامعه اسلامی دانشجویان به شمار می رود.

این سیاستمدار نزدیک به احمدی نژاد، در این دوره از انتخابات در فهرست اغلب تشکل ها و احزاب سیاسی اصولگرایی قرار گرفته و جزو افراد مورد حمایت جبهه پایداری و تشکل موسوم به جمنا بوده است.

عباس زاده مشکینی در انتخابات روز گذشته از مجموع ۷۲ هزار و ۶۵۲ رای ماخوذه، با کسب ۳۲ هزار و ۲۵۴ رای به عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه مشگین‌شهر به مجلس یازدهم راه یافت.

سیدغنی نظری منتخب مردم خلخال و کوثر

سیدغنی نظری خانقاه متولد ۱۳۵۴ خلخال بوده و فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه اصفهان، لیسانس حقوق از دانشگاه پیام نور و فوق لیسانس زبان و ادبیات عرب از دانشگاه تهران و فوق لیسانس حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه پیام نور است.

وی که هم‌اکنون دانشجوی دکتری حقوق است، پیش از این علاوه بر تدریس در مراکز دانشگاهی، مدیر حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و معاون فرهنگی و هنری و نیز معاون اداری و مالی این اداره کل بوده است.

نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد در استان اردبیل، مشاور رییس و مدیرکل حراست دانشگاه‌های پیام نور استان اردبیل، معاون اداری، مالی، فرهنگی و دانشجویی و نیز معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور استان اردبیل از جمله سوابق اجرایی او در سال های گذشته بوده است.

نظری که سابقه روزنامه نگاری نیز دارد و نشریه‌ای به نام پیام خلخال را نیز منتشر کرده، عضو شورای سردبیری فصلنامه دارالارشاد بوده است.

وی در دوره گذشته انتخابات مجلس نتوانست از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر به خانه ملت راه یابد.

سیدغنی نظری در انتخابات روز گذشته توانست با کسب ۲۲ هزار و ۶۹۸ رای از مجموع ۴۸ هزار و ۹۵۰ رای ماخوذه، از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر به خانه ملت راه یابد.

وی که به صورت مشخص تعلق جناحی و تشکیلاتی خود را اعلام نکرده، در این دوره از انتخابات در فهرست انتخاباتی تشکیلات موسوم به جمنا قرار داشته و اغلب احزاب و تشکل‌های سیاسی اصولگرا از او اعلام حمایت کردند.

به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دیروز همزمان با سراسر کشور در پنج حوزه انتخاباتی استان اردبیل برگزار شد و ۸۵ نامزد انتخاباتی برای به دست آوردن هفت کرسی مجلس شورای اسلامی رقابت کردند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار