آغاز قرنطینه خانگی اخوان اکبری
نتیجه آزمایش ابتلای دکتر قدرت اخوان اکبری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل مثبت اعلام شد.
کد خبر: ۸۳۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 16 March 2020

به گزارش تابناک اردبیل، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل که در چند هفته اخیر به صورت مستمر با حضور در مراکز درمانی پیگیر مداوای بیماران بستری کرونا بود، با مشاهده علائم این بیماری اقدام به دادن نمونه آزمایش کرده و نتیجه آزمایش ابتلای او به کرونا امروز مثبت اعلام کرد.

پس از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، مداوا و قرنطینه ۲ هفته‌ای وی در منزل آغاز شده است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در سطح استان را ۱۵۴ نفر اعلام کرد.

بر اساس این آمار، تاکنون ۱۶ نفر از شهروندان این استان جان خود را به علت ابتلای به کرونا از دست داده‌اند و هم‌اکنون ۲۸۲ نفر به علت ابتلای به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده و تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش ایرنا، یک فرد مبتلا به کرونا می تواند چهار نفر را آلوده کند و اگر شرایط مربوط به جلوگیری از شیوع این بیماری توسط مردم رعایت شود، به ۱.۲ تا ۲ نفر کاهش می‌یابد و تلاش مجموعه عوامل بهداشت و درمان این است که این شرایط شیوع به یک نفر در برابر یک نفر کاهش یابد.

بر اساس هشدار دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل لازم است که برای جلوگیری از اپیدمی این بیماری، اجتماعات کم شده و همزمان با افزایش اقدامات کنترلی در سطح جامعه و خانواده‌ها، ورودی به استان نیز به حداقل برسد.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با توصیه مردم برای حضور در منزل تا ۲ هفته آینده اعلام کرد: مردم از عرضه و خرید مواد غذایی باز و غیربسته‌بندی شده خودداری کرده و توصیه‌های بهداشتی در خصوص استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، در پی شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، حضور اهالی استان اردبیل در مراکز تجمع و اماکن شلوغ و پرتردد کمتر شده و علاوه بر تعطیلی مراکز تجاری شهرها، منجر به تغییر رفتار مردم و اهالی شده است.

کم شدن ارتباطات میان‌فردی، توقف مصافحه و دست دادن و روبوسی شهروندان و حتی شیوع روش احترام چینی و ژاپنی از طریق چسباندن کف دو دست و بالاآوردن دست‌ها تا سینه و نیز پرهیز از هر گونه تماس مستقیم و حتی غیرمستقیم از جمله اقدامات اردبیلی‌ها در برابر احتمال انتشار ویروس کرونا طی چند روز گذشته بوده است.

کرونا ویروس یا بیماری کرونا در کشور چین از طریق حیوان به انسان و سپس از انسان به انسان منتقل شده به رغم این که میزان کشندگی بیماری کرونا ویروس جدید چین بسیار کم گزارش شده ولی سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی از جمله گروه‌های پرخطر در مقابل این بیماری هستند.

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علایم بیماری کرونا ویروس جدید است.

کارشناسان بهداشتی، پرهیز از دست دادن و روبوسی با افراد دارای علایم تنفسی (سرفه ـ عطسه) پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و یا قسمت بالای آستین، شست و شوی کامل و مکرر دست‌ها با آب و صابون حداقل به اندازه ۲۰ ثانیه، استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده با پایه الکل و خودداری از تماس دست آلوده با چشم، بینی و دهان را از جمله راه‌های مقابله و پیشگیری ویروس کرونا اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
سلام ، خدا به ایشان اجر دهد طبق شنیده ها حاکیست ایشان در هنگام ملاقات با دکتر جعفری نمین که اخیرا به ایتالیا سفر کرده بودند و مشکوک به کرونا بوده و دربیمارستان امام بستری هستند احتمالا سرایت کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار