کد خبر: ۸۳۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 18 March 2020

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آخرین شب چهارشنبه سال همواره با نام چهارشنبه سوری شناخته می‌شود، چهارشنبه‌ای که متاسفانه سالهاست به جای چهارشنبه سوری چهارشنبه سوزی شده است.

مجید محمد غریبانی در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: به‌علت رفتارهای پر خطر و عدم احتیاط‌های لازم در چهارشنبه آخر سال متأسفانه 53 مصدومیت در استان اردبیل رخ داده که تعدادی از مصدومان با اورژانس و یا شخصا به بیمارستان‌ها استان مراجعه کردند.

وی افزود: در شهر اردبیل 40 نفر، پارس آباد 8 نفر، نمین 2 نفر و بیله سوار، مشگین شهر و خلخال هر کدام یک مورد مصدومیت در چهارشنبه آخر سال داشتند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس استان اردبیل تصریح کرد: خوشبختانه نسبت به سال گذشته تعداد مصدومین چهارشنبه آخر سال در استان اردبیل 70 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با قدردانی از هم‌استانی‌ها تاکید کرد: استان اردبیل امسال در کاهش حوادث و مصدومین چهارشنبه آخر سال در کشور رکورد ثبت کرده که از مردم شریف استان اردبیل جهت درک و رعایت شرایط موجود استان قدردان هستیم.

غریبانی بیان کرد: از 53 مصدوم استان اردبیل فقط 10 مصدوم بستری شدند که 6 مصدوم در شهر اردبیل بستری بوده و میانگین سنی مصدومان بین 15 تا 30 سال است و مصدومیت‌های استان ترومای سطحی و سوختگی سطح پایین در دست و صورت بوده است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در چهارشنبه آخر سال هیچ‌گونه قطع عضوی رخ نداده و احتمال این وجود داشت که چشم یکی از مصدومین تخلیه شود که با اقدامات انجام شده خوشبختانه نیازی به تخلیه چشم نیست.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس استان اردبیل تصریح کرد: امروز چندین حادثه آتش سوزی عادی و بدون ارتباط به چهارشنبه سوری رخ داده بود که هیچ یک از حوادث مصدومیتی نداشته است.

کاهش چشم‌گیر حوادث چهارشنبه آخر سال در اردبیل

علی ایمانی نیز در گفت: باتوجه به حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته استان اردبیل، امسال کاهش چشمگیری در حوادث این شب اتفاق افتاده که نشانگر فرهنگ بالای مردم عزیز استان اردبیل در توجه به هشدارها است.

وی افزود: در چهارشنبه‌سوری امسال حتی یک مورد حادثه قابل توجه رخ نداد و فقط چندین مورد آتش سوزی لاستیک و سطل آشغال را شاهد بودیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی استان اردبیل گفت: امروز چندین حادثه آتش سوزی در استان اتفاق افتاد که به چهارشنبه سوری هیچ ارتباطی نداشتند که علت انفجار یک دستگاه خودرو در جایگاه سوخت CNG نیز اتصال سیم کشی خودرو بوده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار