استاندار قم با اشاره به تعطیلی مراکز علمی آموزشی استان قم تا پایان فروردین‌ماه، از شهروندان درخواست کرد به‌منظور پیروزی کامل بر کرونا بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جدیت داشته باشند. وی همچنین در دیدار با سفیر هندوستان در ایران‌، گفت: باقیمانده اتباع هندی مستقر در قم باید به کشور خود بازگردانده شوند.
کد خبر: ۸۳۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷ 06 April 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری برگزار شد، طی سخنانی، سیاست کلی دولت را کاهش آمدوشد و در خانه ماندن مردم دانست و اظهار داشت: مصوبه‌های قبلی این ستاد تا بیستم فروردین به قوت خود باقی بوده و از این تاریخ به بعد تدابیری به‌صورت پلکانی با توجه به شرایط استان‌ها اتخاذ خواهد شد.

وی ادامه فعالیت‌های تولیدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار وزارت صنعت، معدن‌ و تجارت دانست و افزود: علاوه بر اصناف ضروری، کسب‌وکارهایی که محل تجمع نبوده و کم ریسک هستند، نیز می‌توانند پس از بیست و سوم فروردین‌ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود بازگردند که چنین اصنافی از سوی اداره کل صمت و اتاق اصناف متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی کسب‌وکارهای الکترونیکی و فروش اینترنتی را موردتوجه دولت عنوان کرد و یادآور شد: اقتصاد و معیشت مردم در کنار سلامت ایشان مورد تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار دارد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: صداوسیما و رسانه‌ها در چنین شرایطی آگاهی بخشی و ترغیب مردم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه را باید در دستور کار قرار دهند.

وی در ادامه بیان کرد: بعد از روز بیست و سوم تا پایان فروردین، یک‌سوم نیروهای دولتی به‌صورت دورکاری و شیفتی مشغول به کار خواهند شد و در این راستا کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند در اولویت هستند.

سرمست همچنین بابیان این‌که مراکز آموزشی قم تا پایان فروردین‌ماه تعطیل خواهند بود، افزود: بعدازاین تاریخ نیز تصمیم‌های مقتضی در جلسه‌های ستاد ملی کرونا اتخاذ خواهد شد.

وی با اشاره به تداوم فعالیت حمل‌ونقل کالا و بار تصریح کرد: طرح کنترل ورودی‌های شهرها و جلوگیری از تردد افراد غیربومی نیز تا پایان فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

استاندار قم با اشاره به پروتکل‌های مبارزه با کرونا در رابطه با تعطیلی اماکن مذهبی در قم گفت: با توجه به در پیش بودن نیمه شعبان و ولادت امام عصر (عج) مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) پذیرای زائرین نخواهند بود و از ورود مسافران به استان در این ایام جلوگیری خواهد شد.

سرمست همچنین براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد: کلیه آزمایشگاه‌های استان پس از مثبت شدن تست کرونا باید ضمن اطلاع به خود فرد به خانواده و محل کار فرد اطلاع‌رسانی کرده و افراد موظف هستند در خصوص مراجعه به مراکز درمانی و قرنطینه خانگی اقدام نمایند.

اتباع هندی از قم به کشورشان بازگردانده شوند

استاندار قم همچنین در دیدار با «گدام دارمندرا» سفیر هندوستان در ایران‌ با تاکید بر اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این استان، گفت: باقیمانده اتباع هندی مستقر در قم باید به کشور خود بازگردانده شوند.

وی با اشاره به روابط دوستانه دو کشور اظهار داشت: ایران و هندوستان در عرصه‌های مختلف همکاری‌های مشترک دارند.

وی در ادامه با اشاره به کشف نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در قم افزود: مسئولان این استان با ظهور نخستین علائم بیماری فوق تدابیر ویژه‌ای را برای حفظ سلامت شهروندان و نیز اتباع خارجی اندیشیدند.

سرمست با اشاره به حفظ سلامت و ارائه خدمات بهداشتی به‌صورت یکسان به اتباع خارجی از آغاز شیوع بیماری در قم گفت: به‌رغم این‌که دولت‌ها شهروندان خود را در اولویت خدمات‌رسانی قرار می‌دهند، اما چنین رویه‌ای در قم و جمهوری اسلامی رخ نداد.

سفیر هندوستان نیز در این دیدار، اولویت هند را بازگرداندن شهروندان هندی دانست و افزود: به دنبال این هستیم تا بار درمان شهروندانمان از دوش ایران برداشته شود.

وی از همراهی مدیریت استان در میزبانی و درمان اتباع هندوستانی در استان قم قدردانی کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار