در حاشیه یک معامله مساله دار در استانداری اردبیل
سازمان همیاری شهرداری های استان اردبیل در واکنش به افشاگری درباره فروش زمین های اطراف دریاچه شورابیل، رسانه ها را مشتی «باج خواه» نامید.
کد خبر: ۸۳۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 14 April 2020

به گزارش تابناک اردبیل، اخیراً در رسانه ها خبری منتشر شده که زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ مترمربع در حیاط نمایشگاه بین‌المللی اردبیل و مشرف به دریاچه شورابیل توسط سازمان همیاری شهرداری های استان اردبیل برای احداث هتل 5 ستاره به قیمت متری یک میلیون تومان به فروش رفته که طبق برآوردها ارزش واقعی این زمین متری حدوداً ۱۰ میلیون تومان ارزیابی می شود.

رسانه ها و شبکه های اجتماعی، این معامله را با واگذاری -بخوانید مفت فروشی- کشت و صنعت مغان و مجتمع صنعتی گوشت اردبیل مقایسه کرده و از سکوت دستگاههای مسئول اظهار گلایه کردند.

سازمان همیاری شهرداری های استان اردبیل در واکنش به این خبر در اطلاعیه ای رسمی، رسانه ها را مشتی «باج خواه» نامیده است.

این سازمان در توجیه معامله پرابهام و سئوال برانگیز، پتانسیل گردشگری استان را که بعضاً حربه و مستمسکی برای تغییر کاربری، زمین خواری و انواع تخلفات در پوشش طرح های سرمایه گذاری در دامنه های سبلان و کمربند اردببل -سرعین است، به میان کشیده و گفته است: شهرستان اردبیل علی رغم قرار گرفتن حوزه گردشگری در پیشانی نقشه راه توسعه ای آن ، فاقد هتل 5 ستاره بود ، سازمان همیاری شهرداری های اردبیل در ذیل مدیریت مجموعه استانداری اردبیل به صورت جدی پیگیر تحقق این آرزوی دیرینه در حوزه گردشگری استان شد.

در همین راستا 15 هزار مترمربع ازعرصه املاک سازمان همیاری شهرداری های استان اردبیل جهت واگذاری به منظور احداث هتل 5 ستاره از طریق آگهی عمومی به مبلغ 165 میلیارد ریال برنامه ریزی و اقدام شد.

آگهی واگذاری این زمین جهت احداث هتل در چندین نوبت در روزنامه های سراسری و محلی و همچنین در چندین نوبت از طریق آگهی در رسانه ملی منتشر و در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت نیز قرار گرفته و به صورت کاملا شفاف از همه علاقه مندان حقیقی و حقوقی دعوت به شرکت در مزایده شد.

به گزارش تابناک اردبیل، استدلال عجیب این سازمان در زمینه قیمت گذاری ملک هم جالب است:«ناگفته پیداست که اولاً قیمت زمین با مساحت 15000 متر مربع با قیمت زمینی با ابعاد بسیار کوچکتر متفاوت خواهد بود و نمیتوان با معیار قرار دادن زمین هایی مسکونی منطقه قیمت زمینی با مساحت 15000 متر مربع را ارزیابی کرد».

کاربری زمین در قیمت آن به میزان قابل توجهی موثر است ، از آنجایی که کاربری زمین مذکور صرفا جهت احداث هتل 5 ستاره که نیازمند میلیاردها تومان سرمایه گذاری است ، قطعا قیمت آن با املاک مسکونی متفاوت خواهد بود . همانگونه که زمین هایی با کاربری ورزشی ، آموزشی و ... که خریدار آن متعهد به سرمایه گذاری کلان باشد بسیار ارزان تر از زمین هایی است که با ابعاد کوچکتر و با کاربری مسکونی قیمت گذاری می شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
واقعیتش اینه برای جذب سرمایه گذاردرچنین شرایط اقتصادی انهم درشهرهای همچون اردبیل نیازمندمشوق های لازم (قیمت زمین،دارایی و..)هست.منطقه ای ازشهرکه مناسب ایجادهتل پنج ستاره باشه مناطقی همچون شورابیل هست.وگرنه سرمایه گذارنمیره درگلمغان یانیار،سلمان ابادو..هتل بزنه،همچنانکه بیشترسرمایه گذاران بدلیل شرایط وزیرساخت های مناسب تهران مشهداصفهان روبجای اردبیل انتخاب میکننددرداخل محیط شهری هم همینطورهست.البته تاکیدمیکنم بایدوحتماتضمین های لازم ازسرمایه گذارگرفته شودکه بعدازگرفتن زمین وتسهیلات ماجراهای دیگری صورت نگیردچنانچه درموردتیراژه شاهدان بودیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
وقتی قطعه زمینی عنوان کاربری ویژه ای مثل گردشگری . درمانی و غیره را بخود میگیرد نبایستی بهای آن را با نرخ تجاری یا مسکونی سنجید . دولت ها علاوه از زمین رایگان تسهیلات افزون تری نیز در اختیار هتل سازها قرار می دهند . بهرحال هتل پنج ستاره ضرورت یک شهر توریستی است . و در صنعت گردشگری کلاس و وجهه شهر را ارتقا میدهد . در فقدان هتلهای نفیس گردشگری اردبیل موقعیتهای خوب زیادی را از دست میدهد بویژه توریست خارجی
محمد
|
Germany
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
چه جای بهترازاطراف شورابیل؟برخی هاانتظارات بیجایی دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار