جهش تولید یعنی تعویق زمان پروژه به مدت یکسال
این اولین نشانه های جهش در سال مزین به «سال جهش تولید» در استان اردبیل است که زمان بهره برداری یک پروژه به عنوان اصلی ترین مطالبه مردم نه یک ماه و دوماه بلکه یکسال تغییر و به تعویق می افتد!؟
کد خبر: ۸۳۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 14 April 2020

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از اجرای ریل گذاری راه آهن میانه به اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی کلی دارد که با تزریق اعتبار به موقع در سال ۱۴۰۰ حتمن به بهره برداری می رسد.

بهنام جو تصریح کرد: ۳۰درصد عملیات ریل‌گذاری و روسازی و ۱۰ درصد هم زیرسازی است و طبق اعلام پیمانکار روسازی تمام مصالح ریل گذاری تولید داخلی است و طبق استانداردهای بین المللی از نقاط مختلف کشور به این پروژه انتقال می یابد.

این مسوول با اشاره به اینکه حدود۱۰۰ کیلومتر از سمت اردبیل قابل ریل گذاری است افزود: عملیات ریل گذاری از سمت میانه نیز ۴ ماه آینده آغاز می شود و هر ماه بیش از۷ کیلومتر ریل گذاری انجام می شود البته از ماه های آینده قادر هستیم در هر ماه بیش از۱۴ ریل گذاری انجام دهیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد‌‌: علیرغم شیوع ویروس کرونا تمام واحدهای تولیدی و کارگاه های عمرانی با رعایت پروتکل بهداشتی به فعالیت خود ادامه داده اند و از سمت میانه چند دستگاه پل سخت در حال اجرا است که با شتاب بخشی به روند اجرای آن‌ها، پروژه این بخش نیز در زمان مقرر تکمیل می‌شود.

بهنام جو تکمیل ایستگاه تشکیلاتی اردبیل را یاد آور شد و افزود: این ایستگاه تا پایان نیمه اول سال جاری به اتمام می رسد و برخی از کارهای نازک کاری آن تا پایان سال تکمیل می شود.

وی اظهار کرد:در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اردبیل، برای سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اختصاص یافته و در این اعتبار با پیگیری مسؤولان و نمایندگان استان پیش از موعد تزریق می شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰میلیارد تومان تا کنون برای این پروژه هزینه شده است افزود: برای تکمیل این پروژه سخت بیش از ۱۳۰۰میلیارد تومان اعتبار لازم است و علاوه بر۸۰۰ میلیارد تومان تخصیص سفر رییس جمهور به استان مابقی ۵۰۰ میلیارد تومان را نیز دولت تامین خواهد کرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بانک ملی هم به تعهد خود به خوبی عمل کرده است اظهار کرد:این پروژه یکی از پروژه های الویت دار دولت و زیرساخت های اساسی در استان اردبیل است که اهتمام جدی همه دستندرکاران اتمام پروژه تا پایان دولت دوازدهم است.

وی از پروژه اتصال ایستگاه راه‌آهن اردبیل به شهرک صنعتی ۲ خبر داد و افزود: ادامه راه آهن به شهرک صنعتی و کارخانه سیمان به جد پیگیری می شود که در سفر رییس جمهور نیز مطرح شد که در حال مطالعه و طراحی است و اعتبار این مسیر غیر از اعتبار یاد شده راه آهن اردبیل _ میانه است و سازمان برنامه و بودجه پیگیری خواهیم کرد.

استاندار اردبیل ادامه داد:فاز اول مطالعات اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و نیز اتصال به خط ریلی آذربایجان و روسیه به اتمام رسیده و مطالعات فازهای بعدی نیز که امسال تحقق می یابد.

بهنام‌جو گفت: پیمانکاران و کارگاه های مستقر در مسیر اردبیل به میانه با رعایت توصیه های بهداشتی تمام تلاش خود را انجام میدهند که طبق برنامه پروژه راه آهن پیشرفت کند و امیدواریم مردم خوب و فهیم اردبیل تا پایان دولت دوازدهم سوت قطار را شنیده باشند.

استاندار اردبیل تصریح کرد:اینکه تمام مصالح و کالاهای ریل گذاری تولید داخل کشور است در تامین مصالح هم نباید دغدغه ای داشته باشیم.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1399/1/26/585234_677.png

به گزارش تابناک اردبیل، اظهارات استاندار اردبیل درباره بهره برداری خط آهن اردبیل- میانه در سال 1400 آن هم بدون اشاره به زمان دقیق آن در بازه زمانی 12 ماه سال در شرایطی مطرح می شود که او قبلاً با قطعیت از افتتاح این پروژه در بهمن ماه سال جاری خبر داده بود.

طبق اعلام تابلو روز شمار نصب شده پروژه راه آهن اردبیل در شهر و نیز پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، از امروز26 فروردین تا زمان بهره برداری فقط 303 روز باقی مانده است!؟

با این حساب تابلو روزشمار این پروژه هیچ گونه توجیهی ندارد و به نظر می رسد بهتر باشد با دستور آقای بهنامجو از سطح شهر برچیده شود.

این اولین نشانه های جهش در سال مزین به «سال جهش تولید» در استان اردبیل است که زمان بهره برداری یک پروژه به عنوان اصلی ترین مطالبه مردم نه یک ماه و دوماه بلکه یکسال تغییر و به تعویق می افتد!؟

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
حالاایشون نیمه اول1400گفته ولی شمادرخوشبینانه ترین حالت نیمه دوم 1400زمان افتتاحشودرنظربگیر.
مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
بودجه دولت بااین قیمت پایین نفت وتحریمهاوبحران کرونابه ته دیگ خورده بازم خداروشکرکنیداگه اعتبارات دولت کامل تخصیص یابه!!
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
بااین روندکندریل گذاری،(هرماه 7کیلومتر)بهره برداری تاتابستان 1400هم محقق نخواهدشد.چون بیش ازشش ماه فقط تست خط طول میکشد
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
شمادلتون خوشه ها.دولت پول نداشت برای مقابله بابحران کرونابااجازه رهبری ازصندوق توسعه ملی برداشت کرد.
حالابیادتواین اوضاع هشتصدمیلیاردبه راه اهن اردبیل بده!!!بانک ملی تعهداتشوانجام بده بازم جای شکرش باقیه.
هرچندبازم باهمه محدودیتهانبایدتوقعات ومطالبات عمومی روپایین بیاریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
حالااینهایکطرف قضیه.
راه اردبیل تاایستگاه موردنظرجاده فرعیه وایمن نیست.
لابدمیخاندمسافران تواین جاده اسیب ببینند!!!
مکان ایستگاه که تغییرپیدانکردلااقل این هشت کیلومترروچهاربانده کنند.
مهندس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
اولا در سطر سوم خبر کلمه حتما را به اشتباه به صورت حتمن نوشته اند ثانیا این بار چندم است که این مردم شریف را سرکار می گذارند و دروغ می گویند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار